به گزارش پایگاه خبری نشان :

این روز‌ها بسیاری از افراد به دنبال رو‌هایی برای کاهش وزن می‌گردند. برخی از افراد از روش‌هایی مثل ورزش استفاده می‌کنند و برخی دیگر نیز از رژیم غذایی کمک می‌گیرند. اما این بسیار مهم است که بدانیم کدام خوراکی‌ها خاصیت چربی سوزی دارند.

جالب است بدانید که با خوردن برخی از خوراکی‌ها می‌توانید روند چربی سوزی خود را تسریع ببخشید و همزمان که خوراکی می‌خورید به کاهش وزن کمک کنید.

شیر، ماست و پنیر

به نظر می‌رسد که شیر و ماست و پنیر یا به عبارتی انواع کلسیم، می‌توانند باعث کاهش وزن بدن در افراد دارای BMI طبیعی شوند. البته صحبت درباره مصرف لبنیات پرچرب نیست، بلکه صحبت درباره لبنیات کم چرب است. درواقع بهتر است از لبنیات کم چرب استفاده کنید.

تخم مرغ

پروتئین از راه‌های مختلفی به کاهش وزن کمک می‌کند. اول این که، بدن شما از انرژی بیشتری استفاده می‌کند و پروتئین به شما کمک می‌کند تا هنگام کاهش وزن بر روی توده عضلانی متمرکز شوید و از آنجا که ماهیچه‌ها سریعتر از چربی‌ها می‌سوزند، مصرف پروتئین ماهیچه‌ها را نجات می‌دهد. برای رسیدن به همه این اهداف تخم مرغ یک گزینه عالی است.

ماهی سالمون

طبق مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۵، امگا ۳ موجود در ماهی سالمون می‌تواند منجر به کاهش وزن شود. خوردن چربی ممکن است مانند یک ایده دیوانه کننده به نظر برسد، اما دریافت اسید‌های چرب امگا ۳ از ماهی‌هایی مثل ماهی قزل آلا می‌تواند منجر به کاهش دور کمر و لگن شود.

سیب و گلابی

این میوه‌ها چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ آن‌ها حاوی فلاونوئید‌ها و مواد شیمیایی طبیعی هستند که ممکن است اثرات ضد چربی داشته باشند. براساس یک مطالعه سال ۲۰۱۶ زنانی که بیشترین فلاونوئید‌ها را مصرف کرده اند، در یک دوره ۱۴ ساله شاخص توده بدنی کمتری نسبت به دیگران داشتند.

سیر و پیاز

آلیسین، همان ترکیبی است که به پیاز و سیر طعم و بوی بسیار قوی می‌بخشد، همچنین خاصیت ضد چربی را به همراه دارد. هر دو سبزیجات حاوی روغن‌های فرار و آلیسین هستند. گرچه سیر نسبت به پیاز آلیسین بیشتری دارد. تحقیقات سرنخ‌هایی را نشان می‌دهد که روغن‌های موجود در هر دو سبزیجات می‌توانند به کنترل تجمع چربی و وزن بدن کمک کنند.

فلفل تند

این یک حقیقت است که فلفل‌ها ممکن است به شما در کاهش وزن کمک کنند. کپسایسین، ترکیب موجود در فلفل‌های قرمز ممکن است میزان متابولیسم را کمی افزایش دهند. کپسایسین سرشار از خاصیت گرمازایی است، خوردن فلفل تند باعث می‌شود احساس انرژی بیشتری داشته باشید و کالری بسوزانید.

زردچوبه

این ادویه خوشرنگ را می‌توان یکی از برترین خوراکی‌ها لاغر کننده دانست. کورکومین که تنها یکی از ترکیبات فعال زردچوبه است با کاهش التهاب در بدن و تغییر میکروبیوم روده به مبارزه با چربی کمک می‌کند. جای تعجب نیست که زردچوبه و شیر یک ترکیب محبوب بین افرادی محسوب می‌شود که قصد کاهش وزن دارند.

انتخاب