به گزارش پایگاه خبری نشان :

در بعضی از عنکبوت های کوچک مغز گسترده بوده و فقط یک توده درهم و برهم اعصاب تقریباً 80 درصد از حفره بدن این جانور را اشغال می کند و حدوداً یک چهارم جرم پاهای آن را تشکیل می دهد.

فضایی که به کوتوله های شناختی مربوط به انسان اختصاص داده شده است، فضای مغز آن ها را دو تا سه درصد ازکل بدن اشغال می کند. همچنین سوسک های مضراب و مورچه ها، که مغز آن ها تنها 15 درصد از وزن شان را تشکیل می دهد.

چنانچه در بخش سرگرمی نمناک میخوانید این دیدگاه ها توضیح می دهد که چرا عنکبوت های کوچک هنگام تکمیل کارهای نسبتاً پیچیده مانند ساخت تارهای کوچک، اساساً به اندازه عنکبوت های بزرگ ماهر هستند. به نظر می رسد تکامل مغزهای گسترده آنان پاسخ این سوال باشد.

Uh7b8tIcHDRf

دانستنی های جالب در مورد مغز عنکبوت  

مغز عنکبوت های کوچک به قدری بزرگ است که نورون ها تمام حفره های بدن این جانور را پر کرده و تا پاهایش امتداد دارند. یافته های این دیدگاه اساساً مطابق با قانون هالر است، که می گوید مغز حیوانات و جانوران کوچکتر نسبت به اندازه بدنشان نسبت به حیوانات بزرگ، بزرگتر است.

فیبرهای عصبی قبل از متوقف شدن قادر به قطع کردن یون هایی هستند که سیگنال های عصبی بسیار نازکی را انتقال می دهند.

در واقع مغزهایی که درصد بیشتری از فضای بدن را به خود اختصاص می دهند انرژی نسبتاً بیشتری را می طلبند، این امرنشان می دهد که بخش اعظمی از انرژی توسط کوچکترین عنکبوت ها مستقیم به سر آن ها می رود.

pOf5MOydhG6Q