به گزارش پایگاه خبری نشان :

 قاتل از قصاص با رضایت اولیای دم در سیرجان رهایی پیدا کرد. رییس اداره زندان شهرستان سیرجان گفت: جوان ۲۶ ساله‌ای که در سیرجان به جرم قتل محکوم به اعدام شده بود پس از ۴ سال از سوی اولیای دم مقتول بخشیده شد.

محمد آذرنگ رییس اداره زندان شهرستان سیرجان گفت: در سال ۱۳۹۶ جوانی به دلیل شرکت در یک نزاع دسته جمعی منجر به قتل عمدی و همچنین یک فقره قتل غیر عمدی از سوی دادگاه کیفری سیرجان به قصاص نفس و دیه محکوم می‌شود.

او افزود: با تلاش‌ها و پیگیری‌های فراوانی که از سوی کمیته صلح و سازش و شورای حل اختلاف زندان انجام شد، خوشبختانه اولیاء دم از حق قانونی خود گذشتند و رضایت به آزادی قاتل دادند.

رییس اداره زندان سیرجان با بیان اینکه شورای حل اختلاف همواره در مسیر اعتلای فرهنگ عفو و گذشت در جامعه گام برداشته است تصریح کرد: همکاران پر تلاش ما در شورا‌های حل اختلاف با تلاش، میانجیگری و پیگیری‌های مجدانه خود توانستند در سال گذشته تعداد زیادی از پرونده‌های قتل را با اخذ رضایت از اولیای دم مقتولین به سازش ختم نموده و موجب نجات زندگی محکومین به قصاص در این پرونده‌ها شوند.

محمد آذرنگ در پایان افزود: تلاش ما همیشه این بوده تا برای محکومینی که در زندان هستند با پیگیری مستمر بتوانیم رضایت بگیریم

رکنا