به گزارش پایگاه خبری نشان :

 فرماندار کردکوی از پایان عملیات جستجوی «سها رضانژاد» خبرداد و گفت: تور گردشگری در دستگاه قضا پاسخگو باشد.

ابراهیم قدمنان اظهاکرد: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان کردکوی در خصوص آخرین تصمیم گیری برای عملیات جستجوی «سها رضانژاد» تشکیل شد.

وی افزود: در این جلسه پایان عملیات عمومی جستجوی کوهنورد گمشده در جهان نما اعلام شد اما این به معنای پایان مأموریت نیست.

قدمنان ادامه داد: به دلیل اینکه ممکن بود عده ای خودسرانه برای جستجوی به منطقه وارد شود و سوءاستفاده هایی شود از این تاریخ (شنبه) به بعد کسی بدون مجوز ستاد بحران شهرستان اجازه جستجو را ندارد.

وی بیان کرد: اگر کسی قصد ورود به منطقه را دارد ابتدا باید از ستاد مدیریت بحران مجوز گرفته و سپس با مدیریت هلال احمر، نیروی انتظامی، منابع طبیعی و محیط زیست کار خود را انجام دهد.

قدمنان با بیان اینکه اکثر نقاط احتمالی توسط نیروهای امدادی جستجو شده است، گفت: دو نقطه از قلم افتاده که بزودی اکیپی برای این کار آماده و به محل مورد نظر اعزام می شوند و از سگ های تجسس و کوهنوردان و نیروهای دیگر استفاده خواهد شد.

فرماندار کردکوی اضافه کرد: اگر در این دو نقطه کوهنورد مفقود شده پیدا نشد، پایان عملیات را اعلام کرده و گزینه های دیگری که در دستور کار نیروهای انتظامی، امنیتی و غیره است را ادامه می دهیم.

وی بیان کرد: تور مورد نظر که سها رضانژاد با آن به منطقه سفر کرده مجرم است و حق آمدن به جهان نما را نداشته بنابراین هم شرکتی که مجوز داده و هم شرکت کنندگان در آن باید پاسخگو باشند.

گفتنی است روز جمعه (۲۰ تیرماه) گمشدگی «سها رضانژاد» دختر ۲۷ ساله در ارتفاعات جهان نمای کردکوی به نیروهای امدادی و انتظامی گزارش شد.

این دختر همراه گروه گردشگری به گلستان سفر کرده بود که از صبح جمعه مفقود شده و همه امکانات از جمله خودروی آفرود، پهپاد و غیره برای یافتن وی بسیج شده اند.

این گروه در ارتفاعات کردکوی کمپ داشته که این بانوی بعد از خروج از چادر دیگر برنگشته است.

مهر