به گزارش پایگاه خبری نشان :

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: روز گذشته سه جوان بر اثر شنا در کانال آبیاری و سد و رودخانه های استان تهران جان خود را از دست دادند.

محمد شهریاری اظهار داشت: یک نفر در سد لتیان، یک نفر در رودخانه جاجرود و یک نفر در شبکه آبیاری و زهکشی دشت ورامین غرق شدند.وی افزود: نیروهای گشتی شرکت آب منطقه ای روز گذشته به جوانانی که قصد شناکردن در شبکه آبیاری ورامین را داشت هشدار داده بودند.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه مردم هشدار ها و علایم شنا ممنوع را جدی بگیرند گفت: در مناطق و محدوده های شنا ممنوع تابلوها و بنرهای هشدار نصب شده است که بی توجهی به این علائم ها حادثه می آفریند.

وی از مردم درخواست کرد: با وجود گرمی هوا و وسوسه شدن برای آبتنی، به جد از شنا کردن در تاسیسات آبی و رودخانه های این استان اجتناب کنید زیرا این مکان ها مناسب برای تفریح و شنا نیست.

شهریاری خاطر نشان کرد: دریاچه سدها به خاطر نوسانات دمایی و لایه بندی حرارتی در عمق های پایین ،جریان های زیرسطحی، باتلاقی بودن کف و بستر سواحل دریاچه بدلیل نشست رسوبات ، در وضعیت ناشناخته قرار دارند و برخلاف ظاهر آرام دریاچه و مخزن سدها، شرایط در داخل آب به مراتب بسیار خطرناک تر از دریاهای مواج می باشد.

از ابتدای امسال تا پایان خرداد ۹ نفر در کانال ها و سدهای تحت پوشش این شرکت غرق شده اند که با درنظر گرفتن غرق شدگان در رودخانه کرج این آمار به بیش از ۲۰ نفر می رسد./ایرنا