به گزارش پایگاه خبری نشان :

حمید کریمی سخنگوی سازمان آتش نشانی و اقدامات ایمنی شهرداری قم درباره حادثه آتش سوزی در بیمارستان مادر در منطقه پردیسان قم گفت: پس از سه دقیقه اعلام حریق به فرماندهی آتش نشانی در ساعت ۲۰:۵۱ اولین خودرو در محل حادثه حاضر و درخواست خودرو و نیروی کمکی می‌کند.

وی با اشاره به اعزام ۱۰ دستگاه خودرو عملیاتی، یک دستگاه خودرو نردبان و ۴۰ آتش‌نشان به محل حادثه گفت: حریق از یکی از اتاق‌های در حال ساخت شروع می‌شود و به دلیل آتش گرفت سقف کاذب به طبقه فوقانی نیز سرایت می‌کند.

کریمی افزود: بسرعت حریق کنترل و اطفا می‌شود، اما به دلیل دودگرفتگی در طبقات دیگر برای اطمینان از نبودن آتش در محل دیگر، طبقات بررسی و پنجره‌ها برای خروج دود باز می‌شود و اکنون آتش بطور کامل اطفا شده و کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند.

وی افزود: دو نفر از کارگران ساختمانی که در بیمارستان کار می‌کردند به دلیل دودگرفتگی مصدوم شده بودند که تحویل عوامل اورژانس می‌شوند.

مهدی فراهانی سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم هم با اشاره به اعزام دو دستگاه آمبولانس به محل حادثه گفت: عوامل آتش نشانی دو مصدوم را به پرسنل اورژانس تحویل می‌دهند که یکی از آنها در صحنه مداوا می‌شود و یکی از مصدومان به بیمارستان امام رضا (ع) اعزام شده که حال عمومی وی خوب است.

کیان پور مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق استان قم هم درباره قطع برق منطقه پردیسان گفت: پس از اعلام خبر آتش سوزی در بیمارستان مادر برای پیشگیری از حوادث بعدی برق ۲۰ کیلو ولت آن منطقه توسط دیسپاچینگ شرکت برق قطع می‌شود.

وی افزود: آتش نشانی بمنظور کنترل صحنه و امنیت آتش نشان‌ها درخواست قطع برق را می‌کند که با توجه به فوریت موضوع ابتدا برق منطقه قطع شده و سپس با قطع برق بیمارستان، برق منطقه وصل می‌شود.

بیمارستان مادر قم توسط بخش خصوصی در منطقه پردیسان ساخته شده و ظاهراً آخرین مراحل آماده سازی را طی کرده که در صورت آغاز فعالیت ۲۲۰ تخت به ظرفیت بیمارستانی قم اضافه خواهد کرد.

مهر