به گزارش پایگاه خبری نشان :

زمانی که به خوردن مرغ خوش مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، اما سنگدان چه؟ شما احتمالاً می گویید:"سنگ چیست؟ " و "آیا آن حتی خوردنی نیز هست؟ ". سنگدان، یک ماهیچه در شکم پرندگان است و در فرآیند تجزیه ذرات غذا برای هضم به کار می رود، و قطعاً خوردنی و خوش مزه است!

سنگدان در حقیقت یکی از مغذی ترین بخش های بدن مرغ است، پروتئین زیادی دارد و در واقع، یک فنجان گوشت سنگدان می تواند تا 88 % مقدار توصیه شده از پروتیین را برایتان در روز براورده کند. زمانی که بدن شما پروتئین ها را تجزیه می کند، این آمینو اسیدها هستند که برای رشد ماهیچه و بافت بدن شما مهم تلقی می شوند.

سنگ دانها هم چربی کمی دارند و هم دارای ویتامین بالایی هستند. سنگدان دارای چندین ویتامین شامل ویتامین ب 12 است که برای عملکرد مغز و تشکیل سلول های خونی سفید، نیاسین، که برای گردش و تولید هورمون مناسب است و ریبوفلاوین که پوست و موی شما را سالم نگه می دارد، ضروری است.

مصرف سنگدان منجر به افزایش میزان مصرف آهن، فسفر و روی خواهد شد ، آهن به بدن شما کمک می کند تا گلبول های قرمز خون را شکل دهند، فسفر که برای عملکرد ماهیچه و و روی، که، عملکردهای سیستم ایمنی را بهبود می بخشد، کمک می کند.

بررسی ترکیبات موجود در سنگدان مرغ

چربی و کلسترول:

هر 100 گرم از سنگدان مرغ که برابر با 3.5 اونس است ، شامل 3 گرم چربی است که کم تر از 1 گرم چربی اشباع شده دارد.اگر به دنبال روش های کم چربی با افزودن پروتیین به رژیم غذایی خود هستید، سنگدان مرغ یک انتخاب سالم است.همان مقدار سنگدان مرغ نیز 370 میلی گرم کلسترول دارد، که به طور قابل توجهی بیش از 300 میلی گرم و یا کم تر است که باید خودتان را در روز محدود کنید.رژیم غذایی کم چربی اشباع شده و کلسترول می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و انواع خاصی از سرطان ها را کاهش دهد.

پروتئین سنگدان مرغ:

سنگدان مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین، یک ماده مغذی ضروری برای تولید انرژی است هم چنین در بخش سلامت نمناک اشاره کرده ایم که پروتئین به پر کردن سلول هایی که ماهیچه های شما و بافت ها را می سازند، کمک می کند. برای هر 9 کیلوگرم از وزنتان، باید 8 گرم پروتئین بخورید که هر 100 گرم از سنگدان مرغ 30 گرم را برای این هدف فراهم می کند.

پروتئین موجود در سنگدان مرغ

مواد مغذی سنگدان مرغ:

هر 100 گرم سنگدان مرغ، به شما 3.2 میلی گرم آهن و 4.4 میلی گرم روی می دهد.زنان به 18 میلی گرم آهن و 8 میلی گرم روی در هر روز نیاز دارند و مردان به 8 میلی گرم آهن و 11 میلی گرم روی به صورت روزانه نیاز دارند.

این مواد مغذی از سیستم ایمنی سالم پشتیبانی می کنند و التیام زخم و کمک در تقسیم سلول را تقویت می کنند همچنین 1.04 میکروگرم از 2.4 میکروگرم ویتامین ب 12 را به دست می آورید که در هر روز نیاز دارید. ویتامین ب 12 برای سیستم ایمنی سالم و برای عملکرد مناسب نورولوژیکی ضروری است.

آیا سنگدان مرغ واقعاً سالم است؟

پیشگیری از انواع سرطان

سنگدان غنی از پروتیین و مواد معدنی است و می تواند یک مکمل سالم باشد به عنوان مثال، سلنیوم ممکن است در برابر سرطان پستان ، مثانه، ریه، پروستات و سرطان پوست شما را محافظت کند.

تاثیر در باروری و تیروئید :

مواد معدنی موجود در سنگدان مرغ در تولید هورمون های تیروئید کمک است، از استرس اکسیداتیو فرد را محافظت می کنند و از بهداشت باروری حمایت می کنند.

سنگدان مرغ برای کاهش وزن و لاغری :

اگر سعی دارید وزن خود را کم کنید, سنگدان مرغ گزینه خوبی است. به خاطر محتوای پروتئین بالا, گرسنگی را محدود می کنند و به شما کمک می کنند تا در طول روز کالری بیشتری بسوزانید. نتایج حاصل از پنج مطالعه نشان داد که جیره های دارای پروتئین بالا, سیری را افزایش می دهند و این ماده غذایی می تواند به جلوگیری از چاقی و کاهش چربی احشایی کمک کند.

فواید سنگدان مرغ برای لاغری و کاهش وزن

سنگدان مرغ برای تقویت مغز و جلوگیری از افسردگی

سنگدان همچنین حاوی ویتامین b12 می باشد، که نقش کلیدی در عملکرد مغز ایفا می کند و از تولید گلبول های قرمز حمایت می کند. همانطور که موسسات ملی بهداشت اشاره می کنند, کمبود ویتامین b12 در گیاه خواران, سالمندان و افراد مبتلا به کم خونی و اختلالات گوارشی شایع تر است که اگر درمان نشود، ممکن است منجر به مشکلات حافظه, جنون, افسردگی و خستگی شود.

ترمیم ماهیچه ها با سنگدان مرغ:

لازم نیست که ورزش کار باشید تا از مزایایش بهره مند شوید ، پروتئین از آمینو اسیدها ی مورد نیاز برای رشد و ترمیم ماهیچه تشکیل شده است.

سنگدان مرغ برای تقویت متابولیسم بدن:

لوسین, والین, آرژنین, گلایسین, آلانین و ایزولوسین تنها چند نمونه هستند. هم چنین به حفظ جرم بدون چربی در رژیم غذایی کمک می کند, که به نوبه خود به حفظ متابولیسم شما کمک می کند.در مطالعه ای که در زمینه تغذیه بیان شد, افرادی که دریافت پروتیین خود را دو برابر کرده بودند، کمبود کالری, کاهش چربی و رشد ماهیچه بیشتری نسبت به رژیم غذایی متوسط داشتند.هر دو گروه شش روز در هفته تمرین کردند, اما گروه پر پروتئین نتایج بهتری گرفتند.

تقویت انرژی و رفع مشکل فقر آهن به طور طبیعی:

اگر احساس خستگی می کنید, ممکن است کمبود آهن دلیل آن باشد.این ماده معدنی از سلامت سلولی حمایت می کند, عملکرد ایمنی را افزایش می دهد و به رساندن اکسیژن به ماهیچه های شما کمک می کند.

یک رژیم کم آهن ممکن است به کم خونی منتهی شود، که باعث ضعف و خستگی, ناخن های شکننده, سردرد , آریتمی, تمرکز ذهنی ضعیف, درد قفسه سینه و ضربان قلب نامنظم در میان علایم دیگر می شود. هم چنین مقادیر زیادی ویتامین, منیزیم, ویتامین های کمپلکس و دیگر مواد غذایی دارد که به صورت بهینه عملکرد بدن شما را حفظ می کنند. برای مثال, سطوح پایین ویتامین b12 ممکن است باعث کم خونی و خستگی شوند ؛ خوردن گوشت اغلب برای جلوگیری از کمبود مواد مغذی و احیای انرژی خود در نظر بگیرید.

تمام فواید و خواص سنگدان مرغ

سنگدان مرغ برای جلوگیری از ریزش مو :

در سنگدان مرغ، ویتامین B3 و نیاسین به میزان قابل توجهی وجود دارد که هر دو برای درمان مشکل استرس، تعدیل هورمون های جنسی در غده فوق کلیوی، بهبود گردش خون، سلامت مو ها و جلوگیری از ریزش مو ی سر و بهبود قدرت بینایی نقش دارند.

عوارض جانبی سنگدان مرغ:

مطالعات اندکی در این زمینه انجام شده است اگر سطح کلسترول شما بالاست, از این مواد غذایی در حد اعتدال لذت ببرید ، سنگدان مرغ کم تر از یک گرم چربی اشباع شده دارند, بنابراین احتمال تاثیر بر سطح کلسترول خون یا سلامت قلبی و عروقی وجود ندارند.

محققان همچنین اشاره می کنند که سنگدان های مرغ حاوی چربی هستند و افراد مبتلا به نقرس باید از آن اجتناب کنند.این ترکیبات آلی, سطح اسید اوریک را بالا می برند و ممکن است باعث حملات نقرس شوند اما در کل اگر در حد اعتدال مصرف شود، دچار عوارض خاصی نخواهید شد.

کشاورزان اغلب از آنتی بیوتیک برای پیش گیری از بیماری در مرغ ها استفاده می کنند براساس گزارش گاردین, یک رژیم غذایی غنی از طیور ممکن است رشد باکتری های مقاوم به دارو را افزایش دهد ؛ تنها راه برای کاهش این ریسک ها استفاده از مواد آلی است.

توصیه های مصرفی سنگدان مرغ:

سنگدان مرغ را به بخشی از رژیم غذایی خود اضافه کنید، زیرا آن ها حاوی کلسترول بسیار بالا هستند. سنگدان مرغ پخته را به یک کاسه سوپ سبزیجات تبدیل کنید. می توانید سنگدان مرغ را با روغن زیتون و پیاز بپزید و نودل های پخته شده را اضافه کنید و یک وعده غذایی سریع پر پروتئین داشته باشید.

سنگدان کبابی مرغ با سبزیجات تازه، یک غذای غنی از مواد مغذی سرشار از فیبر، پتاسیم و ویتامین آ است.

** خواص معرفی شده فقط و فقط در مورد سنگدان مرغی است که به صورت ارگانیک و با روش های طبیعی رشد کرده است.**