به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرهنگ کارآگاه " احمد نجفی" معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی گفت: در اوایل بهمن ماه سال گذشته پرونده ای با موضوع سرقت تجهیزات کنترل ترافیک تهران از قبیل: کابل و سوئیچ به ارزش تقریبی 100 میلیارد ریال از شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران برای رسیدگی تخصصی به اداره هفدهم پلیس آگاهی ارجاع شد.

سرقت تجهیزات کنترل ترافیک تهران

وی توضیح داد: نماینده حقوقی کنترل ترافیک تهران با حضور در اداره هفدهم به کارآگاهان اظهار داشت: از اوایل سال 98 سارقان با سرقت تجهیزات دوربین های کنترل ترافیک سطح شهر تهران خسارتی بالغ بر 100 میلیارد ریال به این سازمان وارد کرده اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه با مراجعه به محل های سرقت هیچ گونه سرنخی بدست نیاوردند، بیان کرد: در ادامه رصد اطلاعاتی کارآگاهان متوجه شدند، فردی در فضای مجازی فروش یک دستگاه سوئیچ مربوط به تجهیزات دوربین های کنترل ترافیک را آگهی کرده است.

دستگیری سارقان میلیاردی

سرهنگ نجفی ادامه داد : فروشنده سوئیچ به نام بابک 37 ساله شناسایی و با هماهنگی بازپرس پرونده وی در 7 تیرماه در محدوده تهرانپارس دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی یک دستگاه سوئیچ کشف و به اداره هفدهم انتقال یافت.

معاون مبارزه با سرقت های خاص پلیس آگاهی تهران تصریح کرد: بابک در تحقیقات مقدماتی اظهار داشت: سرقت ها را به اتفاق دوستم سهراب انجام داده ام و یک دستگاه سوئیچ را به یکی از شهرستان های جنوبی کشور به مبلغ 18 میلیون ریال فروخته ام.

وی با اشاره به اینکه کارآگاهان به دنبال اظهارات مرد جوان ، سهراب را در 18 تیرماه در همان محدوده تهرانپارس دستگیر کردند، اضافه کرد: در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان با هماهنگی های قضائی راهی شهرستان موصوف شدند که با انجام اقدامات پلیسی یک دستگاه سوئیچ فروخته شده را کشف و به اداره هفدهم انتقال دادند.

نجفی در پایان گفت: با عنایت به زحمات همکارانم در اداره هفدهم که منجر به کشف این پرونده شد اموال مکشوفه حسب دستور بازپرس پرونده تحویل سازمان کنترل ترافیک شد و متهمان نیز با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر اموال مسروقه در اختیار کارآگاهان اداره 17 پلیس آگاهی قرار دارند./رکنا