به گزارش پایگاه خبری نشان :

رکنا ، این خبر را طی تماس های متعدد مردمی که در چند روز گذشته به قبرستان روضه الزهرا(ع) مراجعه کرده بودند‌ به خبرنگار رکنا در استان خوزستان گزارش دادند.

سارقان با امنیت و آرامش کامل ، در غیاب متولیان قبرستان های شهر اقدام به سرقت قاب عکس ها و نشان‌های متوفیان می کنند.

اقدامی که طی چند روز گذشته با توجه به وسعت این سرقت باعث ایجاد شوک و نارضایتی عمیق در مردم نسبت به متولیان قبرستان ها شده است.

اقدامی که مستقیما می تواند مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر ایذه را در مقام پاسخگویی قرار دهد.

با توجه به تعطیلی قبرستان های شهر به خاطر شیوع ویروس کرونا ، سارقان با فراغ بال اقدام به جمع آوری و سرقت در ها و قاب های عکس در قبرستان روضه الزهرا شهر کردند. سارقان حتی به سنگ قبرها هم رحم نکرده و تعدادی از سنگ ها را شکسته و قاب های آلومینیومی را از ریشه در آورده و با خود برده اند.

گزارش هایی از این دست در قبرستان دیگر هم گزارش شده است.

مردم می پرسند: از آنجا که در تمامی شهرداری ها حوزه ای به نام مدیریت آرامستان ها وجود دارد و این حوزه وظیفه ی حراست ، ساماندهی و سازماندهی گورستان ها را برعهده دارد سوال اینجاست :نقش شهرداری و شورای شهر ایذه در این حوزه چیست و چگونه است شهری بااین قدمت تاریخی، قبرستان هایش باید این گونه بدون مراقبت و ساماندهی رها شوند.!

متاسفانه هیچ گونه کنترلی روی ورود و خروج افراد ، وسایل نقلیه و احشام در قبرستان های شهر ایذ ه صورت نمی گیرد. چرا که این قبرستان ها از همه طرف باز و بدون حفاظ هستند.

باتوجه به درآمدهای حاصله شهرداری شهر از قبرستان ها و عدم ارائه ی خدمات از جانب مدیران این سازمان باید از آنها پرسید:

شما بابت کدام خدمات از مردم پول دریافت می کنید؟

کمبود نور، عدم حصار کشی درست و اصولی، عدم وجود دوربین های مداربسته ، عدم مدیریت و نظارت ،کمبود نیروی انسانی در بخش حراست و نگهبانی، عدم رعایت مسائل و استانداردهای بهداشتی ، قسمتی ناچیز از عمده کم کاری های شهرداری ایذه در حوزه آرامستان هاست.

همین ساختار معیوب و بی خیالی در اداره ی امور شهری سبب ایجاد امنیت و آرامش خاطر برای معتادین و دزدان برای حضور در قبرستان ها ی شهر کرده و کار را به اینجا رسانده است.

گزارش های بیشماری از پرسه زنی حیوانات وحشی و اهلی در قبرستان های شهر شده است که باتوجه به مسبوغ به سابقه بودن خیابان های شهر ایذه در پرسه زنی حیوانات اهلی و وحشی تاکنون هیچ  اراده ی عملی نه در شورای شهر و نه در شهرداری برای ریشه کنی این معضل دیده نشده است.

رهاسازی پسماندها و زباله های شهری در حاشیه ی قبرستان روضه الزهرا که باعث انتشار بوی تعفن و سبب نارضایتی عمیق در مردم حوالی قبرستان شده است یکی دیگر از عمده نارضایتی های مردم از مدیران شهرداری و شورای شهر ایذه طی ماه های گذشته بوده است .