به گزارش پایگاه خبری نشان :

روز یکشنبه ۲۵ خرداد۹۹ خبر درگذشت محمدعلی کشاورز، هنر کشور را در بهت فرو برد. محمدعلی کشاورز یکی از قدیمی‌ترین بازیگران عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون بود که روز سه شنبه ۲۷ خرداد در قطعه هنرمندان بهشت زهرا تهران به خاک سپرده شد و به تازگی تصویری از سنگ قبر این هنرمند پیشکسوت با دستخط و امضای خودش منتشر شده است.

K5tQJ4VvZ9NQ

کشاورز که متولد سال ۱۳۰۹ در استان اصفهان بود در سال‌های حضورش در عرصه هنر کارهای زیادی در عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون از خود به جای گذاشته است. او تاکنون در حدود ۵۰ فیلم سینمایی، بیش از ۳۰ سریال تلویزیونی و چندین تئاتر و تله‌تئاتر ایفای نقش کرده است.

از آثار ماندگار او، به مجموعه‌های تلویزیونی دایی‌جان ناپلئون، آتش بدون دود، هزاردستان (در نقش شعبان استخوانی)، سربداران (در نقش خواجه قشیری)، افسانه سلطان و شبان (در نقش خوابگزار اعظم)، پدرسالار و گرگ‌ها می‌توان اشاره کرد.

این هنرمند ایفاگر نقش‌های ماندگاری در تاریخ سینما بوده است که از جمله آنها فیلم‌های «خشت و آینه»، «آقای هالو»، «رگبار»، «صادق کرده»، «شطرنج باد»، «کمال‌الملک»، «مردی که موش شد»، «کفش‌های میرزا نوروز»، «مادر»، «پول خارجی»، «دلشدگان»، «روز واقعه»، «ناصرالدین شاه اکتورسینما»، «خسوف»، «زیردرختان زیتون»، «غزال» بوده است./ خبرآنلاین