به گزارش پایگاه خبری نشان :

پس از استفاده موفقیت آمیز از یک اسپری ضدباکتری در کشور‌هایی همچون امارات متحده عربی، ژاپن و کره جنوبی، سایر کشور‌ها نیز خواستار استفاده عمومی از این اسپری شدند.

بر این اساس، محلول "هیپوکلوروز" ۱۰۰ برابر بیشتر از سایر مواد ضدعفونی کننده می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌ها را نابود کند. این ماده از سوی سازمان جهانی بهداشت مورد تایید قرار گرفته است. این سازمان اعلام کرده است هیپوکلوروز ماده‌ای بی خطر است که در رده اسید‌های ضعیف دسته بندی می‌شود و به همین دلیل برای گیاهان و جانوران خطری ندارد.

کشور امارات متحده عربی در برنامه خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به صورت گسترده از این محلول برای ضدعفونی کردن استفاده می‌کند. همچنین کره جنوبی از ماه مارس (اسفند ماه) برای مقابله با کووید ۱۹ محلول هیپوکلوروز را در راس مواد ضدعفونی کننده خود قرار داده است. کره جنوبی یکی از موفق‌ترین کشور‌های جهان در مدیریت شیوع ویروس کرونا محسوب می‌شود. در این کشور ۱۴ هزار نفر به این ویروس آلوده شده و تنها ۳۰۰ تن جان خود را از دست داده اند.

هم اینک برخی متخصصان پیشنهاد داده‌اند در انگلیس این محلول را به روی افراد در جامعه اسپری کنند. همچنین این محلول می‌تواند در محیط کار، مدارس و مراکز تفریحی به صورت گسترده مورد استفاده قرار گیرد.

دارن رینالد، استاد دانشگاه وست انگلند در این باره گفت: ما باید این محلول را از ابتدا مورد استفاده قرار می‌دادیم. محلول هیپوکلوروز می‌تواند تفاوت‌های زیادی در مبارزه با ویروس کرونا ایجاد کند. استفاده از این محلول برای گندزدایی جامعه هنوز هم دیر نشده است.

تاکنون نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۴۵ هزار تن جان خود را از دست داده اند. دولت انگلیس برنامه‌های جدیدی برای مبارزه با ویروس کرونا تدوین کرده است. همچنین مسافران از کشور‌هایی که کانون بیماری محسوب می‌شوند، قبل از ورود به انگلیس در قرنطینه قرار می‌گیرند./ باشگاه خبرنگاران