به گزارش پایگاه خبری نشان :

به نقل از وزارت نیرو، در روز ۷ مرداد، استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، گلستان، مازندران، سمنان، یزد، فارس، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، نواحی استان تهران، البرز، قزوین، مرکزی، همدان، کرمانشاه، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و کلانشهر مشهد در محدوده قرمز قرار داشتند. همچنین استان‌های هرمزگان، اصفهان، لرستان، کردستان، گیلان و اردبیل، منطقه جنوب کرمان و کلانشهرهای شیراز، اهواز و شهر تهران در محدوده زرد مصرف قرار گرفتند.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر با اشاره به اینکه روز گذشته رکورد همکاری مشترکان زده شد، گفت: روز گذشته (۶ مرداد) مشترکان با همکاری خود باعث شدند تا ۵ هزار و ۵۸۱ مگاوات از پیک مصرف کم شود اما با این وجود اوج مصرف دیروز به ۵۸ هزار و ۲۴۳ مگاوات رسید.

هادی مدقق با تصریح براینکه به هیچ وجه نمی‌خواهیم هموطنان از رفاه خود کم کنند، گفت: حدود ۲۳ هزار مگاوات از مصرف برق کشور در تابستان به وسایل سرمایشی اختصاص دارد و با توجه به اینکه بیش از یک سوم از برق کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود، در صورتی که هموطنان کولرهای گازی خود را روی درجه ۲۴ تنظیم و از دور کولرهای آبی استفاده کنند، می‌توانیم شاهد پایداری بیشتر شبکه برق باشیم.

مدیرکل هوشمندسازی و فناوری‌های نوین توانیر در عین حال از همه هموطنان خواست در صورتی که بیش از یک دستگاه کولر در منازل دارند، در ساعت‌های گرم روز بقیه را خاموش و تنها یک دستگاه را روشن نگه دارند./مهر