به گزارش پایگاه خبری نشان :

 غلامرضا نوفرستی در رابطه با ماجرای فرد معروف به «سلطان قبر» و اخراج وی از اداره اوقاف شهرستان ری اظهار کرد: پس از انعکاس خبر سلطان «فروش قبر» در رسانه‌ها، از ادارات مربوطه اقدام به استعلام کردیم اما به دلیل نبود شاکی در این مورد، تاکنون پرونده قضایی برای این موضوع تشکیل نشده است.

وی با بیان این‌که شاکیان باید به دادگستری مراجعه کنند تا پرونده قضایی تشکیل شود، افزود: با توجه به اظهارات رئیس اداره اوقاف شهرستان ری در خصوص اخراج فرد خاطی، باید مدت فعالیت این شخص، میزان مبالغ دریافتی و تمام جزئیات مشخص شود.

دادستان شهرستان ری ادامه داد: استعلامات لازم در خصوص شناسایی هویت، فعالیت و سمت این شخص از ادارات مربوطه انجام شده، اما بخش مهم این پرونده مربوط به شکایت شاکیان است که میزان مبالغ پرداختی را اعلام کنند تا تحقیقات به صورت جدی و با دقت انجام شود.

نوفرستی تصریح کرد: هویت شخص هنوز مشخص نشده اما طبق تحقیقات فعلی، نام خانوادگی این فرد «امیری» است؛ ضمن آن‌که باید توجه داشت که این گونه افراد با نام‌های گوناگون اقدام به چنین فعالیت‌هایی می‌کنند، لذا همکاری مردم در این موضوع بسیار قابل اهمیت خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که اگر در خصوص فرد خاطی که تحت این عناوین برای فروش قبر در مکان‌های اعلام شده اقدام به دریافت مبالغی را داشته به دادستانی ری اعلام کنند.

حجت‌الاسلام علامه مدیر آستان ابن بابویه شهرری روز گذشته در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها از مافیای فروش قبر در تهران پرده‌برداری کرده و حجت‌الاسلام صادقی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری نیز در مصاحبه‌ای دیگر از اخراج فرد واسطه‌گر فروش قبور از آستان شیخ صدوق (ره) خبر داده بود./ فارس