به گزارش پایگاه خبری نشان :

 به نقل از ساینس، ماه هاست که درگیر بیماری کرونا هستیم و تا تولید واکسن و درمان این بیماری مرگبار محققان آمریکایی در تلاش هستند تا روش‌های درستی را برای مقابله با این بیماری بیابند.

اکنون روشن شده است که یکی از بهترین راهکارها شستشوی مداوم بینی و تمیز کردن آن است که می‌توان اغلب با استفاده از اسپری آب نمک رقیق شده این کار را انجام داد.

محققان با بررسی عملکرد شستشوی مخاط بینی متوجه شدند که حتی اگر ویروس وارد بینی فرد شده باشد با شستشو می‌توان این مشکل را برطرف کرد. به عبارتی شستشوی مداوم بینی ویروس را از بین برده و یا میزان درجه ابتلا به بیماری را کاهش داده و انتقال را به فرد دیگر میسر نمی‌کند.

دانشمندان اعلام کردند که این بیماری نیز همچون بیماری‌های ویروسی دیگر در درجه اول وارد مخاط بینی شده و در همان زمان فرصت مناسبی است تا از شر این مهمان ناخوانده رهایی یافت.

به عقیده محققان پوشش داخلی مخاط بینی به عنوان نخستین دفاع در برابر ویروس و باکتری‌ها عمل می‌کند و شستشو می‌تواند بهترین راه مقابله با ویروس کرونا باشد. از سوی دیگر شستشو باعث کاهش التهاب در مخاط بینی و گلو نیز خواهد شد تا در نهایت فرد به عفونت تنفسی شدید مبتلا نشود.

بهترین توصیه محققان خرید اسپری «هیپرتونیک» یا همان سدیم کلراید رقیق شده است که از داروخانه نیز می‌توان تهیه کرد. شما با این کار در حالی که درمان قطعی بیماری تاکنون یافت نشده با این کار راحت در منزل می‌توانید از شدت بیماری کاسته و زمان بیماری را کاهش دهید./ایران آنلاین