به گزارش پایگاه خبری نشان :

هفدهم خردادماه خانمی 40 ساله ساکن  جنوب تهران با ارائه شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه‌ای (ناحیه 31 تهران) به پلیس فتا مراجعه کرد و اظهار داشت، مبلغ 60 میلیون ریال از حساب وی برداشت شده است.  شاکی ادامه داد، این مبالغ از حساب پس اندازم به دفعات مختلف برداشت  شده است در حالی که کارت من دست کسی نبوده است .

بدین ترتیب  بررسی موضوع در اختیار تیمی از مهندسان پلیس فتا قرار گرفت و کارآگاهان دریافتند که سامانه پیامکی حساب بانکی شاکی فعال نبوده و او پس از گذشت چند روز متوجه سرقت از حساب کارتی‌اش می‌شده است و تکرار این کسری موجودی موجب شده به پلیس فتا برای شناسایی متهم یا متهمان مراجعه کند. سرهنگ «داود معظمی گودرزی»، رئیس پلیس فتا تهران در این باره گفت:  در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد که تراکنش‌های پولی از گوشی هوشمند خود شاکی انجام شده است و احتمال کپی‌برداری از کارت‌های شاکی و یا سرقت‌های اینترنتی ضعیف شد.

در ادامه مشخص شد که این زن  دارای فرزند نوجوانی است  و در این مرحله از شاکی خواسته شد که به همراه فرزند خود به پلیس فتا مراجعه کند. این مقام پلیسی تصریح کرد: با حضور فرزند شاکی به پلیس فتا وی معترف شد، بدون اجازه پدر و مادرش رمز دوم و رمز پویای کارت مادرش را فعال کرده است و برای خرید بازی‌های آنلاین از حساب بانکی اش مبالغی را برداشت کرده است. اما زن جوان وقتی علت کسری موجودی خود و برداشت بدون اجازه فرزندش را دریافت از ادامه شکایت خود منصرف و خواهان مختومه شدن پرونده شد. ‌‌/ برنا