به گزارش پایگاه خبری نشان :

رژیم غذایی خطرناک می‌تواند به میزان چشمگیری در افزایش کلسترول و فشار خون شما نقش ایفا کند. رژیم غذایی مملو از میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ، غلات، سبزیجات غنی از فیبر، لبنیات کم چربی، مرغ و ماهی بدون پوست، آجیل، حبوبات و روغن‌های گیاهی غیر گرمسیری مانند روغن زیتون می‌توانند بدن شما را سالم‌تر نگه دارند؛ بنابراین مهم است چه خوراکی‌هایی را نخورید یا کمتر بخورید تا از سکته قلبی پیشگیری کنید:

آب نبات و پاستیل

آب نبات و پاستیل اساساً قند مستقیم را وارد خون شما می‌کند که منجر به افزایش ذخایر چربی شود و شما را در معرض بیماری قلبی قرار دهد. به همین دلیل است که توصیه می‌شود در انتخاب میان وعده‌های خود دقت بیشتری داشته باشید.

چیپس سیب زمینی

این یک راز نیست که چیپس سیب زمینی از اجزای مناسب برای یک برنامه غذایی سالم نیست. چیپس سیب زمینی از نظر کالری، چربی و سدیم سرشار از کالری است و به ویژه پس از یک وعده غذایی بسیار خطرناک است. انجمن قلب آمریکا توضیح داده است که خوردن بیش از ۲۳۰۰ میلی گرم (معادل یک قاشق چایخوری کامل) نمک در روز می‌تواند خطر ابتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد که یک عامل خطر جدی برای بیماری‌های قلبی عروقی است. چیپس سیب زمینی نیز سرشار از نمک است.

کیک

کیک‌های قنادی یا فروشگاهی حاوی مقادیر زیادی قند هستند و ممکن است با روغن‌های هیدروژنه که منبع بالقوه چربی ترانس هستند نیز مرتبط باشند. بر همین اساس نیز مصرف کیک به افرادی که در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند خطرناک است.

نوشابه

آدام اسپلاور متخصص قلب و عروق و بنیانگذار NanoHealthAssociates می‌گوید: «نوشیدن نوشابه عواقبی جدی دارد. نوشابه به طور منظم باعث افزایش انسولین می‌شود، که منجر به افزایش وزن می‌شود و می‌تواند میزبان اختلالات متابولیکی باشد. در کنار قند‌ها، نوشابه دارای اسید فسفریک است که می‌تواند باعث ایجاد پوکی استخوان شود و ممکن است یک عامل ایجاد کننده سرطان باشد و در نهایت قند باعث بیماری قلبی عروقی می‌شود.»

نان سفید

غلات تصفیه شده (موجود در نان سفید) از فیبر، مواد معدنی، فیتوشیمیایی و چربی‌های سالم محرومند و همگی این عوامل باعث تقویت سلامت قلب می‌شوند؛ بنابراین با مصرف نان‌های سبوس دار به جای نان سفید سلامت خود را تقویت کنید.

بستنی

غرق شدن در یک قاشق غذاخوری کوکی‌ها و کرم‌ها و بستنی‌های شیرین می‌تواند بسیار خطرناک باشد چرا که منجر به افزایش انسولین و تری گلیسیرید، افزایش فشار خون سیستولیک و ضربان قلب می‌شود و باعث می‌شود پلاکت‌های خون چسبنده و جمع شوند، که می‌تواند باعث انسداد در عروق کوچک قلب و کاهش جریان خون به قلب شود.

کره

کره و حتی کره گیاهی (مارگارین) می‌تواند حاوی اسید‌های چرب ترانس باشد. یک انتخاب و جایگزین عالی برای کره استفاده از روغن‌های گیاهی مثل روغن زیتون است که در حفاظت از قلب نیز نقش ایفا می‌کنند.

بیکن

درست مانند بسیاری از گوشت‌های بسته بندی شده، بیکن حاوی نیترات است. مصرف نیترات و چربی در حجم بالا منجر به مشکلات قلبی حاد می‌شود./ برنا