به گزارش پایگاه خبری نشان :

این نه یک تبلیغ است نه امید واهی بلکه واقعیتی است از خاصیت کاملا ناشناخته یک قرص برای داشتن موهای پرپشت و براق که شاید آرزوی هر کسی باشد. امروزه آسپرین به عنوان  قرص پرپشتی مو شناخته شده است.

 

مو نیمی از زیبایی است اما متاسفانه به دلیل عادات نادرست تغذیه، مراقبت و دهها فاکتور موثر دیگر تبدیل به یکی از مشکلاتی شده است که اکثر افراد برای حل آن به پزشک مراجعه می کنند، راه های پرهزینه و دوره های درمانی را سپری می کنند تا موهایی پرپشت و براق داشته باشند. در این گزارش یکی از راههای ساده برای این منظور را خواهید شناخت.

آسپرین برای مو ؛ قرص پرپشتی مو

ترکیب شیمیایی آسپرین به درمان مو کمک میکند، تا قارچ ها را که باعث شوره سر می شوند، از بین ببرد همچنین جریان گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد.در این بخش از سلامت پوست و مو در نمناک در مورد درمان های خانگی با استفاده از آسپرین برای مشکلات مربوط به پوست سر و تحریک رشد مو صحبت خواهیم کرد.

بسیاری از ما به استفاده از محصولات تجاری مراقبت از مو عادت داریم و درمان های جایگزین ساده و خانگی آن را فراموش میکنیم، که می تواند به تقویت و تغذیه و حتی بلند شدن موهایمان کمک کند.

برخی از تبلیغات، ما را به فکر می اندازد که بدون استفاده از مواد شیمیایی زیبایی نمی توانیم زیبا بمانیم، اما مدت ها قبل از اینکه چنین محصولاتی وجود داشته باشند و وارد بازار شده باشند، زنان از مواد و محصولات خانگی برای از بین بردن خشکی، شوره سر و بسیاری از مسائل دیگر استفاده می کردند.

امروزه، خوشبختانه مجدداً شروع به کشف این دستورالعمل های قدیمی کرده اند، علاوه بر این آنها دریافتند که بیشتر از محصولات تجاری و شیمیایی نتایج چشمگیر و شگفت انگیز دارند.

مزایای استفاده از آسپرین، برای درمان های مو چیست؟

آسپیرین، یکی از رایج ترین مسکن ها و ضد انعقادها در جهان می باشد در واقع یکی از قرص هایی است که تقریباً همه در حال حاضر در کابینت پزشکی منزل خود دارند.پزشکان، آسپرین را برای مقابله با درد و ناراحتی های کلی توصیه می کنند و دریافتنه اند که می توانید از مزایای آن برای مبارزه با تب و سلامت قلب خود استفاده کنید.

مواد تشکیل دهنده فعال آسپیرین، به نام اسید سالیسیلیک، خطر ابتلا به حمله قلبی را به میزان بسیار زیادی کاهش می دهد و از لخته شدن خون در افراد مبتلا به این بیماری جلوگیری می کند.علاوه بر تمام کاربردهای دارویی که دارد، می تواند برای اهداف زیبایی نیز استفاده شود.

هنگامی که از این قرص روی موهای خودتان استفاده می کنی، باعث پاک شدن و از بین رفتن قارچ هایی که شوره سر را ایجاد می کنند، می شود. که خشکی پوست را به تدریج از بین می برد.

گردش خون را در پوست سر افزایش می دهد و بنابراین رشد مو را نیز بهبود می بخشد.همچنین دارای اثر خفیفی است، که سلولهای مرده پوست را از بین می برد و مواد مغذی و تقویت کننده فولیکول های مو را جذب میکند.

روش هایی برای پرپشتی و زیبایی موهای سر با قرص آسپرین

شامپو حاوی آسپرین:

این یک درمان جایگزین بسیار آسان است که می توانید روزانه از این شامپو به صورت روزانه استفاده کنید و از همه خواص مراقبتی آن برای موهایتان بهره مند شوید.

مواد لازم:

  • 3 عدد قرص آسپرین
  • 3 قاشق غذاخوری شامپو

طرز تهیه:

ابتدا آسپرین ها را له کنید و به شامپو اضافه نمایید و به طور کامل روی موهایتان پوشش دهید و بعد از 5 دقیقه با آب معمولی شستشو دهید.

اگر دوست دارید، می توانید بعد از آن، از یک نرم کننده استفاده نمایید.

لوسیون پرپشتی مو با قرص آسپرین:

درمان دوم مبتنی بر آسپیرین ها که توصیه می شود، استفاده از لوسیون است که رنگ موی طبیعی را افزایش می دهد. علاوه بر این، موهای شما را در مقابل اثرات منفی و عناصر مختلف مضر، محافظت می کند. افرادی که موهای خود را رنگ کرده اند و میخواهند که رنگ آنها را برای مدت طولانی باقی بماند، باید از لوسیون زیر استفاده کنند:

عناصر:

  • 8 عدد قرص آسپرین
  • یک گالن آب گرم

طرز تهیه:

ابتدا آسپیرین ها را خورد و پودر کنید و با آب داغ ترکیب نمایید و سپس آن را درون یک بطری اسپری بریزید و بعد از حمام که موهای تان کمی رطوبت دارد، آن را روی موهایتان اعمال کنید.

این درمان را هر شب تکرار کنید؛ فقط مطمئن باشید که قبل از استفاده، آن را تکان دهید، زیرا پودر آسپیرین در بطری، ته نشین میشود.

روش ساده استفاده از قرص آسپرین برای پرپشتی مو

سه عدد قرص آسپرین را روی موی سرتان ماساژ دهید، ماده موجود در این قرص شوره سر را از بین می برد و موهای شما پرپشت ، ضخیم و براق می کند. 

به یاد داشته باشید که اثرات دو درمان برای مو از طریق آسپیرین که در بالا ارائه شد، ممکن است در هر فردی متفاوت باشد و به نوع و عادت های روزانه فرد نیز بستگی دارد و نقش کلیدی ایفا می کنند.

برای به دست آوردن بهترین نتایج مطمئن باشید که از آنها به طور منظم استفاده می کنید و در کل یک ایده خوب این است که آب زیادی بنوشید و غذاهای غنی از بیوتین، ویتامین و پروتئین را در رژیم غذایی روزانه تان بگنجانید.

نکته:

برای جلوگیری از هرگونه واکنش های آلرژیک قبل از اعمال آنها به طور کامل، هرکدام را در یک ناحیه کوچک از پوست سرتان تست کنید، اگر هرگونه تحریک یا خارش را تجربه کردید، فورا استفاده از این درمان را متوقف کنید./نمناک