به گزارش پایگاه خبری نشان :

واضح است که برای رهایی از دندان درد ، دیدن یک دندان پزشک به سرعت لازم است، و باید سریع از شر آن خلاص شوید، بسیاری از روش های اثبات شده می توانند به شما کمک کنند. در این مقاله، ما 6 روش اثبات شده برای جلوگیری از دندان درد و تسکین سریع درد را ذکر کرده ایم، به دلیل اینکه شما یک قرار ملاقات از دندان پزشک می گیرید نگاه دقیق تری به آن می اندازیم، چون این مقاله نمای دقیقی از روش های اثبات شده را ارایه می دهد.

دندان درد و تشخیص علت آن

پیش از انجام هر کاری، نقطه تمرکز اصلی شما ممکن است این باشد که هر چه سریع تر از دندان درد خلاص شوید و به همین دلیل، شما به تشخیص علت آن نیاز دارید چون بدن ما هر زمان که با مشکل جدی مواجه شود، سیگنال ها را به مغز ارسال می کند

در نگاه اول، اغلب مردم برای درمان درد دندان به خود زحمت نمی دهند، اما می تواند منجر به مشکلات شدید شود چون ممکن است دندان و استخوان فک خود را از دست بدهید، همچنین عفونت حاد باکتریایی می تواند به بقیه بدن سرایت کند که ممکن است منجر به بستری شدن در بیمارستان شود. اگر با علائم ذکر شده زیر مواجه شدید، باید به سرعت به دنبال درمان خود بگردید.

  • ورم یا خون در لثه
  • طعم تلخ در دهان
  • ورم فک
  • دندان درد همراه با تب

هر چیزی می تواند باعث دندان درد شود، اما شما باید با یک دندان پزشک برای ارزیابی مفصل برای تشخیص درست مشورت کنید. بسیاری از درمان های خانگی می توانند به شما کمک کنند تا فرصت کافی برای دیدار ا یک دندانپزشک پیدا کنید. ما می توانیم روش های خانگی مورد اعتماد بسیاری را پیدا کنیم، اما در زیر روش های اثبات شده دندان درد شدید وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا به سرعت آسوده شوید.

آب نمک تسکین دهنده دندان درد

این یک راه ساده و آسان برای رهایی از دندان درد است، زیرا تمام چیزی که شما نیاز دارید این است که نمک را در آب داغ بریزید و دهانتان را آبکشی کنید، اما به یاد داشته باشید که آب را قورت ندهد چون حاوی باکتری دهان شما خواهد بود و بر معده شما تاثیر خواهد داشت. همچنین برای از بین بردن تکه های غذا از دهان نیز فوق العاده است. این روش می تواند به عنوان بهترین درمان دندان در نظر گرفته شود.

چسب زنجبیل و عسل

اول از همه، شما باید زنجبیل را با چند قطره آب در یک برش خرد کنید. پس از آن زنجبیل را بردارید و به آن نمک اضافه کنید، دو قاشق چای خوری عسل بردارید و آن را با خمیر زنجبیل مخلوط کنید. خمیر را روی دندان خود بمالید و آن را به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بگذارید. هم چنین می توانید از زنجبیل به صورت جداگانه استفاده کنید چون این یک روش درمانی قوی است. این یکی از بهترین درمان های درد دندان است.

چسباندن سیر

سیر برخی از ویژگی های برجسته پزشکی را دارد، و از قرن ها مردم آن را به عنوان موثرترین راه، برای رهایی از درد تشخیص داده اند، از این روش نیز برای درمان دردهای شدید دندان برای رسیدن به نتایج فوری و سریع استفاده می شود. این روش نه تنها به رهایی از شر درد کمک می کند بلکه در برابر باکتری های مضر که علت اصلی پلاک دندانی است نیز مبارزه می کند. شما باید یک خمیر سیر درست کنید و در دندان خود قرار دهید، اگر از طعم آن راضی نیستید، می توانید آن را بخورید.

آب اکسیژنه

اگر یک لحظه می خواهید از شر درد خلاص شوید، دهان خود را با محلول آب اکسیژنه ۳ % بشویید چون همه باکتری های مضر را می کشد و شما احساس آرامش خواهید کرد. اما درست مانند همه درمان های دیگر، تا زمانی که به دندان پزشک مراجعه کنید تا دندان درد خود را به درستی درمان کنید، به شما آرامش موقتی می دهد. به یاد داشته باشید که فقط برای شستشو است، قورت ندهید و دهان خود را با آن بشویید، و سپس چند بار دهان خود را با آب تازه بشویید.

یخ

شما باید یک مکعب یخ را از یخچال خود بیرون بیاورید و آن را در یک کیف جای دهید و آن کیسه را با یک دستمال تمیز ببندید. پس از آن برای تقریبا ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بر روی دندانی که درد می کند قرار دهید. براساس تحقیقات، اگر شما روی دست خود را با یک تکه یخ ماساژ دهید، سیگنال های سرد به مغز ارسال می کند که ممکن است سیگنال های درد را باطل کند و ممکن است باعث تسکین شما شود. این روش می تواند به عنوان قوی ترین درمان برای درمان دندان در نظر گرفته شود.

نقش طب فشاری برای تسکین دندان درد 

براساس آخرین تحقیقات، طب فشاری ممکن است برای رهایی از درد دندان کمک کننده باشد چون به ترشح اندورفین از بدن کمک می کند. در بدن ما، چندین نکته کلیدی می تواند منجر به کاهش ناراحتی دهانی و روشی برای آزاد کردن اندورفین از بدن شود که در نهایت به ما کمک می کند تا از شر درد خلاص شویم. اگر شما مایل به امتحان کردن این روش شدید، منابع مورد اعتماد بیشتری برای کسب اطلاعات مناسب در مورد این موضوع پیدا کنید.