به گزارش پایگاه خبری نشان :

اخبار کوتاه تلویزیون را در ادامه ببینید:

"دورهمی" به یاد دو زنده‌یاد؛ بهنام صفوی و ماه‌چهره‌خلیلی

در صفحه مجازی برنامه "دورهمی"، خبری از برنامه امشب مهران مدیری منتشر شده که گزیده‌ای از برنامه‌های قبل پخش می‌شود.

در روزهایی که "ماه‌چهره‌ خلیلی" فوت کرده، شبکه دو سیما به سراغ بازپخش آخرین اثر تلویزیونی این بازیگر سینما و تلویزیون رفته و برنامه "دورهمی" هم در پخش گزیده برنامه‌های قبلش، به دو برنامه زنده‌یاد بهنام صفوی و ماه‌چهره خلیلی می‌پردازد و این دو برنامه را امشب در قالب قسمت چهارشنبه شبِ "دورهمی" روی آنتن خواهد برد.

این برنامه روزهای آخر فصل چهارم خودش را سپری می‌کند و بنابر صحبت‌های اخیر مهران مدیری بعد از ایام محرم و صفر این برنامه در فصل پنجم و احتمالاً ساختار جدید به آنتن بازخواهد گشت.

"دورهمی" روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه این هفته هم ساعت 23 پخش و بازپخش آن روز بعد ساعت 6 و 11 صبح روی آنتن می‌رود.

پخش تلویزیونی اشعارعاشورایی از رسانه‌ملی

«شب عاشقان بیدل» عنوان برنامه شعرخوانی‌ای است که حوزه هنری برای پخش از رسانه ملی در شب‌های محرم آماده کرده است، در این برنامه تلویزیونی ده قسمتی ، شاعران مطرح کشور به خوانش اشعاری متناسب با هر یک از شب‌های محرم می‌پردازند.

با نزدیک شدن به ایام محرم و با توجه به شرایط کرونایی، حوزه هنری ضبط و تولید برنامه‌های عاشورایی فاخری را برای پخش از رسانه ملی آغاز کرده که تا کنون 9 برنامه ضبط و یا تولید شده است.

یکی از این برنامه‌های تلویزیونی که با شیوه‌ای جدید و خلاقانه تولید شده است، برنامه «شب عاشقان بیدل» است که در آن، شاعران آیینی مطرح کشور از جمله یوسفعلی میرشکاک، سعید بیابانکی، جواد شرافت، محمود حبیبی کسبی، سجاد سامانی، مهدی جهاندار، محمد حسین ملکیان، محمد مهدی سیار و خانم‌ها اسما سوری و عطیه سادات حجتی، اشعار عاشورایی خود را می‌خوانند.

در این برنامه 10 دقیقه‌ای که شاعران آیینی به خوانش شعری متناسب با هر یک از شب‌های محرم می‌پردازند ، آقای «اکبر شیخی» از مداحان کشورمان نیز ابیاتی از آن شعر را مداحی می‌کند.

علاوه بر شب عاشقان بیدل، برنامه های روضه‌های دلتنگی(روضه خوانی در خانه شهیدان)، پویانمایی‌ و نماهنگ‌های عاشورایی، 13 مجلس تعزیه، نشانه‌شناسی عاشورا (بررسی نمادهای عاشورایی با حضور استادان اسطوره شناسی)، اجرای تله تئاتر عاشورایی، زنان نقش‌آفرین عاشورا (روایتی از زندگی 10 زن نقش‌آفرین در واقعه کربلا)، کلیپ دست ( برگرفته از شعر «دست» مرحوم استاد ابوالفضل زرویی‌ نصرآباد در قالب رئال‌موشن) در حال ضبط و یا تولید است.

جهاد «مدافعان سلامت» در مقابله با کرونا

مستند «مدافعان سلامت» در مورد فعالیت گروه‌های مختلف مردمی و کادر درمان در مقابله با کرونا، پنجشنبه این هفته از شبکه افق پخش می‌شود. با شیوع ویروس کرونا، کادر درمانی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی در صف مقدم مبارزه با این بیماری قرار گرفتند، مدافعان سلامتی که از جان مایه گذاشتند تا دیگر اقشار جامعه رنج کمتری متحمل شوند.

مستند «مدافعان سلامت» روایتی است از فعالیت پزشکان، پرستاران و نیز گروه های مردمی در مسیر مقابله با بیماری کرونا، در این فیلم به اقدامات گروه های جهادی هم پرداخته شده است.

«مدافعان سلامت» را می توانید پنجشنبه 23 مرداد ساعت 20:30 و تکرار آن ساعت 8:30 جمعه از شبکه افق ببینید.

مروری بر آثار سعدی سینمای ایران در «نقد سینما»

برنامه تلویزیونی «نقد سینما» این هفته ضمن مرور آثار و خاطرات مرحوم علی حاتمی در قالب پرونده‌ای ویژه به بررسی گواهی مالکیت فیلم‌ها می‌پردازد. «نقد سینما» این هفته جمعه 24 مرداد ماه به مناسبت 76 امین سالروز تولد سعدی سینمای ایران مرحوم علی حاتمی به مرور آثار و خاطرات این سینماگر فقید می‌پردازد.

پوریا ذوالفقاری و آرش خوشخو در بخش اول برنامه این هفته همراه با امیررضا مافی به مرور آثار علی حاتمی می‌پردازند و درباره ویژگی‌های هنری این آثار این هنرمند گفت‌وگو می‌کنند. در این برنامه بهروز افخمی نیز به مرور خاطرات و بیان ناگفته‌هایی از تجربه ساخت فیلم سینمایی «تختی» و ویژگی‌های سینمایی علی حاتمی می‌پردازد.

«بررسی گواهی مالکیت فیلم‌ها » هم عنوان پرونده موضوعی این هفته برنامه «نقد سینما» است. در این بخش محمد صابری روزنامه‌نگار سینمایی مهمان برنامه خواهد بود.

برنامه «نقدسینما» کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیما،به تهیه‌کنندگی یوسف بچاری، جمعه هر هفته ساعت 22 روی‌ آنتن می‌رود.

«رژیم طلایی» برای آی‌فیلمی‌ها در افغانستان

شبکه آی‌فیلم، این هفته فیلم سینمایی «رژیم طلایی» را از کانال آی‌فیلم2 پخش می‌کند. «رژیم طلایی» به کارگردانی رضا سبحانی در سال 1391 تولید شده و مهدی هاشمی، مریلا زارعی، امین حیایی و پویا نجفی در آن هنرنمایی کرده‌اند.

این فیلم کمدی به معضلات رایج جامعه، در روابط زن و شوهری پرداخته است: پری تصمیم می‌گیرد در ازای دادن رضایت کتبی به همسرش برای ازدواج مجدد وی، مهریه خود را طلب کند؛ مهریه‌ای که عبارت از طلای معادل وزن خود و همسرش است.

بینندگان آی‌فیلم در افغانستان ‌و تاجیکستان می‌توانند این فیلم را پنجشنبه ساعت 16 به‌وقت تهران و کابل و 16:30 به‌وقت دوشنبه تاجیکستان تماشا کنند.

«سرچشمه» و واکاوی نقش انجمن حجتیه در دوران دفاع مقدس

برنامه تاریخی «سرچشمه»، در چهارمین قسمت خود در فصل دوم به بازخوانی عملکرد انجمن‌حجتیه پیش و پس از انقلاب اسلامی ایران می‌پردازد. برنامه سرچشمه پنجشنبه ساعت 19 با حضور محمود بازرگانی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و عضو جدا شده انجمن حجتیه روی آنتن می‌رود.

این برنامه با هدف بررسی انجمن حجتیه و نگاه حضرت امام خمینی(ره) به این انجمن و همچنین نظر ایشان درباره حجتیه روی آنتن می‌رود. نقش انجمن در دوران دفاع مقدس و همچنین بررسی همکاری آنان با ساواک از دیگر مباحثی است که در این برنامه واکاوی می‌شود.

برنامه سرچشمه، کاری مشترک از گروه تلویزیونی بسیج رسانه ملی و گروه سیاسی شبکه پنج سیما است که موضوعات مختلف تاریخ انقلاب را با حضور شاهدان عینی و کارشناسان ذیربط واکاوی، بررسی و تحلیل می‌کند و تصاویر غیرتکراری و کمتر دیده شده از تاریخ انقلاب را به نمایش می‌گذارد.

سرچشمه هر هفته پنجشنبه شب ساعت 19 از شبکه پنج سیما تماشایی می‌شود.

با مهدی باقربیگی از قصه‌های مجید تا شورای شهر

سریال «قصه‌های مجید» و کاراکتر دوست‌داشتنی مجید بخشی از خاطرات و نوستالژی متولدین دهه شصت و هفتاد است. هنوز هم وقتی موسیقی زیبای این سریال پخش می‌شود به یاد روزهای خوب کودکی و نوجوانی‌مان می‌فتیم و لبخندی گوشه لبان‌مان جاری می‌شود. مجید سریال هم پا به پای ما بزرگ شده و حالا پدر دو فرزند است و ماجراهای بسیاری را در طی این سال‌ها پشت سر گذاشته است.

مهدی باقربیگی اگرچه در دنیای فیلم و سینما حضوری کمرنگ داشته اما در فعالیت‌های اجتماعی کوشا بوده و حتی در دوره‌ای عضو شورای شهر اصفهان نیز بوده است. در بیست‌و‌یکمین قسمت از فصل دوم برنامه «مکث» که جمعه‌‌شب ساعت 22:50 بعد از اخبار از شبکه دو سیما پخش خواهد شد، سعید شیخ‌زاده میزبان این بازیگر دوست‌داشتنی و پسرش است و گپ‌و‌گفتی صمیمانه خواهند داشت از دنیای نوجوانی و «قصه‌های مجید» تا عالم بزرگسالی و پدر شدن و مسئولیت‌های اجتماعی. برنامه این هفته "مکث" را از دست ندهید.

سری جدید برنامه «مکث» همچون برنامه مناسبتی که در ماه مبارک رمضان پخش شد با نگاه ویژه به کرونا سراغ قصه‌های اجتماعی می‌رود،قصه‌های آدم‌ها و موقعیت‌هایی که قبل و بعد از کرونا حال و روزشان عوض شده است. این برنامه اجتماعی به صورت گپ و گفت میان هنرمندانی نظیر امیرمحمد زند، گلاره عباسی، رضافیاضی، سپند امیرسلیمانی، مهران رجبی، امین زندگانی، سعید شیخ‌زاده، پرویز پورفلاحی، رضا رفیع، فریبا متخصص، فرناز رهنما، الهام پاوه‌نژاد، داریوش کاردان، رسول نجفیان، گیتی خامنه، مریم سعادت ، رضا رفیع و... صاحبان داستان‌های اجتماعی مربوط به کرونا ضبط و پخش می‌شود.

آی‌فیلم «ما چند نفر» را روی آنتن می‌برد

قسمت پایانی مجموعه تلویزیونی «روزی روزگاری» شنبه 25 مرداد در آی‌فیلم فارسی به پایان می‌رسد و سریال «ما چند نفر» جایگزین آن خواهد شد. با پایان یافتن سریال «روزی روزگاری»، مجموعه تلویزیونی «ما چند نفر»به کارگردانی و نویسندگی فیاض موسوی، روی آنتن کانال فارسی این شبکه می‌رود.

ما چند نفر محصول سال 1385 است و ماجرای چند جوان را روایت می‌کند که با همدیگر یک شرکت نقشه‌کشی و طراحی را اداره می‌کنند. در این بین با خیانت یکی از دوستان شرکت منحل می‌شود و مهندس اصلی شرکت با باطل‌شدن مدرک مهندسی‌اش چاره‌ای نمی‌بیند جز اینکه...

سام درخشانی، مهدی پاکدل، امیرمحمد زند، عبدالرضا اکبری و شبنم قلی‌خانی بازیگران اصلی این سریال تلویزیونی‌اند. «ما چند نفر» از یکشنبه 26 مرداد، هر روز ساعت 17 پخش و در ساعت 01:00 و 09:00 روز بعد بازپخش می‌شود.

تسنیم