به گزارش پایگاه خبری نشان :

، یکی از کارشناسان بازار سرمایه در صفحه اینستاگرامی خود از سهامداران خواست تا آرامش‌شان را حفظ کنند و به عنوان کسی که انواع بالا و پایین‌های بازارهای مالی را دیده به وی اعتماد کنند و به ۱۰ توصیه‌اش در این خصوص عمل کنند:

۱- امروز آخر دنیا نیست، پس عزا نگیرید و غمگین و افسرده و عصبانی نباشید و به جای بروز احساسات، فرصت خوبی است که بیشتر فکر کنید.

۲- هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است و بازار در طی چند روز و با دخالت حقوقی‌ها می‌تواند به روزهای قبل برگردد. این کاهش‌ها از اصول و بدیهیات هر بازار مالی همانند بورس یا فارکس یا رمرز ارزها و غیره است و هیچ بازاری همیشه صعودی یا همیشه نزولی نیست.

۳- بازار #بورس ایران در طی چند ماه گذشته رشد افسانه‌ای داشته است و ممکن است خیلی از شما با سودای این رشد خیلی دیر وارد بازار شده و فقط اصلاح اخیر نصیب شما شده باشد، پس بدانید که زیان و کاهش هم بخشی از این بازی است و برای مدیریتش باید به اصول بدیهی برگردید.

۴- حتی اگر یک بازار سود افسانه‌ای دارد، هیچ وقت همه دارایی خود را در یک بازار سرمایه‌گذاری نکنید، چه بورس، چه مسکن، چه ارز و طلا و چه سپرده بانکی. دارایی خود را مثل یک پیتزا در اسلایس‌های مختلف توزیع کنید و به اصل تشکیل سبد دارایی در بازارهای مختلف باور داشته باشید.

۵- سطح ریسک شخصی خود را بشناسید و سرمایه‌گذاری‌هایی متناسب با سطح ریسک خود انتخاب کنید. با سطح ریسک پایین، دنبال حداکثر سودهای ممکن نباشید.

۶- سرمایه‌گذاری یک امر کاملا شخصی است و برای هر فرد ویژگی‌های متفاوتی دارد، پس در سرمایه‌گذاری از روی دست هم کپی نکنید.

۷- اگر تخصص ندارید و با تحلیل آشنا نیستید، هرگز مستقیم وارد بازارهای مالی نشوید و از ابزارها و روش‌های واسطه‌ای استفاده کنید.

۸ - همیشه با دارایی‌های مازاد خود وارد بازارها شوید، هرگز پول منزل و ماشین زیر پای خود را با سودای سود وارد هیچ بازاری نکنید و اگر هزینه‌های روتین زندگی شما وابسته به سرمایه‌گذاری شماست، انتخاب بازار سرمایه‌گذاری شما کاملا متفاوت است.

۹- به سودهای عجیب و خارج از عرف مشکوک باشید و تردید نکنید که سودها و رشدهای هیجانی کوتاه‌مدت است و بازارها پس از مدتی به روال منطقی خود برمی‌گردند.

۱۰- نترسید! نترسید! نه هیچانی وارد شوید و نه هیجانی خارج شوید و روزهای سبز و پر سود هم در انتظار شماست، فقط زمانش شاید معلوم نباشد.