به گزارش پایگاه خبری نشان :

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران از دستگیری زوج سارقی خبر داد که برای فرار از دست پلیس سماجت داشتند و گفت: در نهایت مرد سارق پس از یک تعقیب و گریز طولانی و درحالیکه زیر یک خودرو پنهان شده بود، بازداشت شد.

در پی سرقتهای سریالی منزل در شهرک آزادی و شهرک فرهنگیان، عوامل عملیاتی کلانتری 150 تهرانسر با تشکیل تیمی برای دستگیری سارقان منزل ، فعالیت خود را آغاز کردند.

دو تیم عملیاتی در محدوده شهرک آزادی ، مبادی ورودی و خروجی شهرک را زیر نظر گرفتند تا اینکه شامگاه جمعه مأموران کلانتری تهرانسر حین گشت‌زنی به یک دستگاه خودروی پراید سفیدرنگ با پلاک دستکاری شده، مشکوک شدند.

تعقیب و گریز پلیسی در تهران

سرنشینان خودرو که آقا و خانمی 54 و 45 ساله بودند با رؤیت خودروی مأموران از محل گریختند.

بدین ترتیب تعقیب و گریز پلیس با خودروی مذکور آغاز شد و راننده پراید با حرکات زیگزاگی و سرعت بالا سعی در فرار از دست پلیس داشت و بلوار ولیعصر (عج) شهرک آزادی را به صورت یک‌طرفه حرکت کرد.

در ادامه تعقیب و گریز، حوالی خروجی بلوار شیشه مینا، مأموران سعی در توقف خودروی پراید داشتند که راننده آن با خودرو چندین ضربه به خودروی پلیس زد تا با تخریب و توقف خودروی مأموران موفق به فرار شود اما در این امر موفق نشد.

سپس تعقیب و گریز از بلوار شیشه مینا به جاده مخصوص و بعد از آن به تهرانسر کشیده شد.

در ابتدای بلوار گلها تهرانسر با توجه به ترافیک موجود، مأموران کلانتری 150 تهرانسر اقدام به تیراندازی کرده و با هدف قرار دادن چهار لاستیک خودرو، موفق به متوقف کردن آن شدند.

مأموران کلانتری به خودرو نزدیک شده تا سرنشینان را دستگیر کنند که ناگهان راننده پراید با حرکت به صورت دنده‌‌عقب به مأموران پلیس ضربه وارد و مجدداً اقدام به فرار کرد.

راننده پراید در ادامه طول بلوار گلها را درحالیکه لاستیکهای خودرو پراید پنچر شده بود و روی رینگ لاستیک حرکت می‌کرد، طی کرد و پس از دور زدن دور برگردان پل فتح، ورود مجدد به بلوار گلها و بزرگراه فتح، در ابتدای بلوار دریا، خودرو را به جدول کوبید و پس از پیاده کردن خانم جوانی که در خودرو قرار داشت، به صورت پیاده از محل گریخت.

مخفی شدن سارق زیر یک خودرو

راننده پراید، در ادامه فرار خود پس از پرش از نرده‌ها، وارد شهرک دریا تهرانسر شد و ماموران همچنان به تعقیب او ادامه دادند و بعد از 10 دقیقه تعقیب و گریز درحالیکه زیر یک خودرو پنهان شده بود توسط مأموران بازداشت شد.

راننده و زن جوان پس از بازداشت به کلانتری منتقل شدند و در بررسی اولیه از خودروی پراید مشخص شد که شماره پلاک خودرو تحت تعقیب پلیس آگاهی کرمانشاه بوده و خودرو مدتی قبل با زورگیری از اتباع خارجی سرقت شده است، در حالیکه شماره‌های پلاک خودروی پراید به صورت حرفه‌ای تغییر یافته بود تا توسط پلیس شناسایی نشود.

متهم میانسال این پرونده در تحقیقات مدعی شد خانمی که همراهش بوده را چهار روز قبل صیغه کرده و با اجاره یک اتاق در میدان راه‌آهن و طرح‌ریزی قبلی قصد داشتند با همدستی یکدیگر اقدام به سرقت منازل کنند.

متهم مدعی بود که برای اجرای نقشه خود، چند ساعت در شهرک آزادی پرسه زدند تا با پیدا کردن موردی مناسب، وارد خانه شده و سرقت را انجام دهند اما به دلیل عدم پیداکردن مورد مناسب برای سرقت، به پیشنهاد وی، همسر صیغه‌اش در خودرو مانده زاغزنی می‌کرده و وی لوازم پنج خودرو شامل دو خودروی پژوپارس، یک پژو 405 و دو پراید را سرقت کرده بود و حین ترک محل، توسط پلیس دستگیر شدند.

سرهنگ منصور حسنوند؛ سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران با اعلام این خبر گفت: شکاتی که لوازم داخل خودرو از آنها سرقت شده بود بلافاصله شناسایی شدند و با حضور در کلانتری اموالشان را شناسایی کرده و تحویل گرفتند.

به گفته وی، متهمان در اختیار پلیس هستند و تحقیقات برای شناسایی جرایم احتمالی متهمان ادامه دارد

رکنا