به گزارش پایگاه خبری نشان :

کورش تهامی درباره ازدواجش گفت:نحوه آشنایی ما خیلی هنری بود. همسرم برای خرید یک سی دی موسیقی وارد مغازه ای شد که من هم داشتم از آنجا خرید می کردم و اتفاقا من هم آن موسیقی را خیلی دوست داشتم. وقتی دیدم ایشان سخت مشغول توضیح دادن هستند و فروشنده هم متوجه نمی شود، وارد معرکه شدم و با توضیحاتم که البته کمی هم مخصوص بود، مغازه دار را متوجه کردم موسیقی کار کیست و خواننده آن آلبوم چه کسی است. پونه یزدانی، همسر وی نیز می گوید:خیلی جالب بود، کورش عینک بزرگی زده بود و من نشناختمش آمد جلو و گفت بگذارید کمک تان کنم. فکر کنم دلش سوخته بود (می خندد). چون من هرچه توضیح می دادم فروشنده اصلا متوجه نمی شد. به هرحال کورش آمد و قسمتی از آن آواز را خواند و من با کمال تعجب گوش می کردم. بالاخره جناب فروشنده متوجه شد ما از کدام آلبوم و کدام خواننده حرف می زنیم. آن روز را فراموش نمی کنم، اتفاق بسیار جالبی بود.

کورش تهامی اظهار داشت:اولین جرقه آشنایی ما آنجا بود و بعد هم رفت وآمد های معمول و خواستگاری و ازدواج.

بیوگرافی  کوروش تهامی

 نام:کوروش

نام خانوادگی:تهامی

تاریخ تولد:1350/2/4

محل تولد:تهران

تحصیلات:دانش آموختهٔ رشتهٔ تئاتر

تاهل:متاهل

photo_2020-05-25_12-45-38

کوروش تهامی در 4 اردیبهشت 1351 در تهران متولد شد. او در یک خانواده پنج نفری متولد شده دو خواهر دارد که یکی از خودش بزرگ تر است و ازدواج کرده و خواهر کوچکترش دانشجو است. تا کلاس اول راهنمایی را در محله (پامنار) تهران بودم و پس از آن در محلههای سعادتآباد و شهرک غرب، در حال حاضر هم در غرب تهران ساکن هستم.

همسر سابقش شبنم طلوعی کارگردان سینما بود. آرزوی کودکی اش این بوده که دکتر شود تا بتواند مادربزرگش را که مریض بوده و وابستگی شدیدی به او داشته را خوب کند اما دوران دبیرستان نظرش عوض میشود و به فکر خلبانی و بازیگری میافتد.

 

دیپلم گرافیک دارد و لیسانس بازیگری تئاتر دارد و مدرکش را از دانشگاه آزاد گرفته است ،تنها مواردی که او را در زندگی رنج میدهد، فقر و نداری است. از اینکه بعضیها سر جایشان نیستند زجر میکشد. از بین بازیگرهای خارجی عاشق بازی آل پاچینو ، جانی دپ و نیکول کیدمن است و از سبک بازی آنها خوشش میآید ،عاشق دریا و موج است و قشنگترین رنگ زندگیاش رنگ آبی است.

دربچگی عاشق موسیقی بوده ، او از کودکی به خاطر آنکه خیلی زود به تخصص رسیده شروع به تدریس تنبک و دف کرد و از همان کودکی طعم مستقل بودن را چشید. اول فقط شیفته موسیقی سنتی بوده ولی الان موسیقی پاپ را هم گوش میدهد. از صدای محمد اصفهانی و علیرضا عصار خوشش میآید و از پیشکسوتها هم صدای آقای حسین علیزاده و استاد شجریان را دوست دارد.

او دانش آموختهٔ رشتهٔ تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی است و تاکنون تئاترهای گوناگونی از او به نمایش در آمده است. نخستین حضور او در سینما در سن 25 سالگی بود که نخستین فیلم سینمایی اش با نام سینما سینماست ه کارگردانی ضیائ الدین دری را بازی کرد.

خلاصه داستان: رضا کیانیان کارگردان سینما بعد از جستجوی بسیار، ماندانا را برای ایفای نقش اول فیلم خود در نظر می گیرند. اما خانواده ی ماندانا با بازی او در فیلم مخالفند و... 

 

فیلم شناسی کوروش تهامی

 

سینمایی

1375 سینما سینماست 
1376 ساحره 
1378 دفتری از آسمان 
شراره  
1379 مریم مقدس
1382 این زن حرف نمی زند 
1383 به رنگ ارغوان 
از دوردست  
شبانه 
امیر بنکدار 
1385  سرگیجه  
نسل جادویی 
1386 آن مرد آمد 
1389 برف روی شیروانی داغ 
1391 بی خداحافظی 

 

مجموعه های تلویزیونی 

سال فیلم 
1385 زیر تیغ 
1386 ساعت شنی 
1387 شب می گذرد 
1388 خسته دلان 
1389 ملکوت 
         شوق پرواز 
         تبریز در مه 
عصر پاییزی 
قلب یخی 

 

تله فیلم

1387 ماه از روی سکو 
1389 بازی مهره سفید 

 

نمایش خانگی

1387 اسلحه سرد نادر مقدس