به گزارش پایگاه خبری نشان :

باید به این نکته توجه داشته باشید که برای تقویت و تسریع رشد مو باید یک رژیم غذایی مغذی و متعادل را مصرف کرده و به طور کلی عادات سبک زندگی خوب را دنبال کنید. افزون بر این، شما می توانید از برخی روغن ها نیز برای تقویت و تسریع رشد مو استفاده کنید.

شش روغن برای رشد مو

برخی مطالعات ارتباط بین رشد مو و استفاده از روغن ها را مورد بررسی قرار داده اند. با این وجود، به طور قطعی ثابت نشده است که آنها در تمام موارد و سناریوها کاملا موثر هستند.

با این وجود، این روش های درمانی مدتهاست که مورد استفاده قرار می گیرند و برخی افراد بر این باورند که استفاده از آنها می تواند به تغذیه مو و تسریع رشد آن کمک کند.

نکته های مهم

اگر پوست سر شما حساس است یا به هر بیماری پوستی مزمن دیگر مبتلا هستید، پیش از استفاده از هر نوع روغنی روی موی خود با یک متخصص پوست مشورت کنید.

برای بررسی احتمال آلرژی به روغن های اساسی، ابتدا روی بخشی از پوست ساعد اندکی روغن ریخته و برای ارزیابی واکنش چند دقیقه صبر کنید.

به گفته کارشناسان، بهترین روش برای تقویت رشد مو مصرف یک رژیم غذایی متعادل و مغذی و به طور کلی، دنبال کردن عادات سبک زندگی سالم است.

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط است که می تواند به تسریع رشد مو کمک کند. این مواد می توانند به غشا سلولی مو نفوذ کرده و آن را عمیقا تغذیه کنند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

مقدا کمی روغن نارگیل را روی پوست سر خود ریخته و آن را به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید.

همچنین، شما می توانید از روغن نارگیل به عنوان یک ماده پایه برای ماسک مو همراه با مواد مفید دیگر مانند آووکادو استفاده کنید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین گزینه ها برای رشد مو محسوب می شود. این روغن می تواند رشد مو را تقویت و تسریع کند. روغن زیتون یکی از در دسترس‌ترین گزینه ها برای تقویت رشد مو است و همچنین یکی از مواد تشکیل دهنده رایج در بسیاری از محصولات زیبایی و مراقبت از پوست و مو است.

روغن زیتون عمیقا پوست سر را تغذیه کرده و موجب نرمی و درخشش تارهای مو می شود.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

در حالت ایده آل، روغن زیتون را می توانید به طور مستقیم روی پوست سر و نزدیک ریشه های مو بمالید تا بهترین نتایج را کسب کنید.

برای کسب نتایج بهتر می توانید روغن زیتون را با روغن رزماری ترکیب کنید.

روغن زیتون را می توانید هفته ای یک بار به عنوان یک گزینه درمانی مکمل برای تقویت و تسریع رشد مو استفاده کنید.

روغن کرچک

روغن کرچک به واسطه خواص آبرسان خود شناخته شده است و همچنین برای تسریع رشد مو و مژه ها گزینه خوبی محسوب می شود.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

روغن کرچک را روی پوست سر خود ریخته و به آرامی برای چند دقیقه پوست ماساژ دهید.

این کار را هر بار که موی خود را می شویید تکرار کنید تا به تغذیه و آبرسانی به پوست سر و مو کمک شود.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا به روشی منحصر به فرد می تواند به تقویت و تسریع رشد مو کمک کند. برخلاف روغن های دیگر، روغن جوجوبا درون مو نفوذ نمی کند. در عوض، این روغن فولیکول مو را پوشش داده و مهر و موم می کند، از این رو، از شکستگی و ریزش مو جلوگیری می کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

روغن جوجوبا را به طور مستقیم روی مو و پوست سر خود ریخته و به آرامی ماساژ دهید، اما برای پیشگیری از احساس چربی سر پس از مدتی سر خود را آبکشی کنید.

گزینه دیگر، افزودن یک هشتم سهم روغن جوجوبا به شامپویی است که به طور منظم استفاده می کنید.

روغن رزماری

رزماری دارای خواص پزشکی درونی و بیرونی برای بدن انسان است و می تواند گردش خون در پوست سر را تحریک کند.

مدتهاست که از این روغن برای تقویت رشد مو استفاده می شود و افراد بر این باورند که رشد مو را تسریع کرده و از ریزش آن پیشگیری می کند. افزون بر این، روغن رزماری گزینه خوبی برای مقابله با شوره سر و شکنندگی تارهای مو است.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

روغن رزماری را به طور مستقیم روی مو و پوست خود بریزید.

برای تقویت آثار آن، یک قاشق غذاخوری روغن رزماری را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و مقداری برگ های خشک رزماری ترکیب و گرم کنید. این روغن را روی سر خود ماساژ داده و اجاره دهید 30 دقیقه به همان حالت باقی بماند، سپس سر خود را شستشو دهید.

روغن رزماری می تواند به عنوان یک نرم کننده مو عمل کرده و ظاهری ابریشمی به تارهای مو ببخشد. همچنین، این روغن تولید سبوم سر را کنترل کرده که به تمیز و هیدارته نگه داشتن ریشه های مو کمک می کند.

روغن آووکادو

روغن آووکادو یکی دیگر از روغن هایی است که می تواند به تسریع رشد مو کمک کند. این روغن به واسطه محتوای اسیدهای چرب و ویتامین های خود شناخته شده است. به همین دلیل، روغن آووکادو یکی از بهترین مواد مراقبت از مو است.

آووکادو حاوی ویتامین های A، B6، و E است که می توانند پوست سر و مو را تغذیه کنند. افزون بر این، آووکادو سرشار از آنتی اکسیدان ها است که می تواند جریان خون به فولیکول های مو را افزایش داده و از این رو، رشد مو را تقویت کند.

چگونه از آن استفاده کنیم؟

ابتدا، یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را همراه با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون گرم کنید.

سپس، این ترکیب را به آرامی روی پوست سر خود ماساژ دهید.

در نهایت، سر خود را با یک حوله پوشانده و اجازه دهید 20 دقیقه به همین حالت باقی بماند. در نهایت، سر خود را آبکشی کنید.

روغن های دیگر برای رشد مو

روغن های که پیشتر به آنها اشاره شد به طور گسترده برای تقویت و تسریع رشد مو استفاده می شوند، اما گزینه های دیگری نیز برای تحقق این هدف وجود دارند.

روغن آفتابگردان

روغن آفتابگردان می تواند برای کاهش سبوم اضافه مو موثر باشد. برخی پژوهش ها نشان داده اند که این روغن غلظت اسید لینولئیک در پوست را تنظیم می کند و در نتیجه علائم درماتیت سبورئیک را کاهش می یابد.

روغن اسطوخودوس

این روغن گزینه ای خوب برای پوست های سر چرب است که سبوم بیش از حد تولید می کنند. روغن اسطوخودوس به تعادل pH پوست سر و پاکسازی فولیکول های مو کمک می کند که امکان رشد مناسب موی جدید را فراهم می کند.

افزون بر این، مطالعات نشان داده اند که روغن اسطوخودوس به واسطه افزایش جریان خون می تواند به تسریع رشد مو کمک کند.

روغن بادام

همانند دیگر روغن هایی که برای این منظور استفاده می شود، روغن بادام می تواند به تقویت پوست سر، آبرسانی به آن و کاهش سبوم اضافه کمک کند. روغن بادام حاوی ویتامین E است که می تواند به بهبود شرایط پوست سر و مو کمک کند.

روغن بادام حاوی ویتامین های B نیز است که به متابولیسم پروتئین کراتین کمک کرده و از این رو، موجب تقویت و تسریع رشد مو می شود.

عصر ایران