به گزارش پایگاه خبری نشان :

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه مردم به هیچ وجه از قارچ های وحشی استفاده نکنند، گفت: متاسفانه طی هفته گذشته یک مورد مرگ کودک به دلیل مسمومیت با قارچ وحشی در گیلان مشاهده شده است.

دکتر آبتین حیدرزاده خواستار خودداری مردم از خوردن قارچ های وحشی شد و اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل بارش ها، با رویش فراوان قارچ های وحشی در فضاهای جنگلی، بیشه ها و کوه ها مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه مردم به هیچ وجه از قارچ های وحشی استفاده نکنند، گفت: متاسفانه طی هفته گذشته یک مورد مرگ کودک به دلیل مسمومیت با قارچ وحشی در گیلان مشاهده شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، شستن، پختن و کباب کردن را راهکار از بین بردن مسمومیت قارچ ندانست و تصریح کرد: نمی توانیم قارچ های سمی را غیر سمی کنیم لذا حتما قارچ های استاندارد جهت مصرف خریداری شود.

حیدرزاده، دل درد، اسهال، استفراغ، تهوع و بی حالی را از نشانه های مسمویت با قارچ سمی دانست و خاطرنشان کرد: در صورت بروز چنین علائمی به پزشک مراجعه کنید.

وی در ادامه به وضعیت کرونا در گیلان اشاره کرد و متذکر شد: در حال حاضر ۳۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های ما بستری هستند که حال ۵۰ تا ۶۰ نفر آنان وخیم است.

معاون علوم پزشکی گیلان، شلوغی بازار و مسافرت را عمده ترین عامل افزایش بیماران در استان دانست و بیان کرد: مردم از ترددهای غیر ضروری پرهیز کنند و از شستن دست ها و استفاده از ماسک در تمام ساعات غافل نشوند.

حیدرزاده، ضمن قدردانی از هیئت های مذهبی ماه محرم جهت رعایت استانداردهای بهداشتی، خاطرنشان کرد: همه ما عاشق امام حسین(ع) هستیم و به مراسم عزاداری احترام می گذاریم لذا باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به سودجویان امتیاز ندهیم.

وی خواستار رعایت فاصله گذاری فیزیکی در مراسم عزاداری شد و تصریح کرد: توزیع نذری در فضاهایی که امکان ازدحام جمعیت وجود دارد، صورت نگیرد و مدت زمان برگزاری مراسم در فضای سربسته کوتاه باشد./ ایسنا