به گزارش پایگاه خبری نشان :

رئیس شورای روستای تنگ فنی در استان لرستان از جو ناآرام و درگیری بین دو طایفه در روستای تنگ فنی شهرستان پلدختر و مجروح شدن چند نفر با سلاح گرم خبر داد.

سعید میرفیضی گفت: عصر روز گذشته به شورای روستای تنگ فنی خبر دادند که قرار است بین دو طایفه درگیری پیش بیاید. اعضای شورا با دهیار روستا برای پادرمیانی و میانجیگری به نزد طرفین دعوا رفتیم و این نشست تا ساعت 10 شب به طول انجامید و تاحدودی هر دو طرف را دعوت به آرامش و صلح دعوت کردیم.

وی ادامه داد: بعد از جلسه به منزل برگشتیم که با صدای شلیک و تیراندازی در سطح روستا همه سراسیمه بیرون رفتیم و زن و کودکان از این شرایط به شدت وحشت زده شدند.

وی عنوان کرد: این درگیری بین دو طایفه به دلیل مسائل ناموسی حدودا از 2 ماه گذشته آغاز شده و در همان روزهای ابتدایی یک زن خودش را به همین دلیل حلق آویز کرد و خانواده این زن از طرف مقابل خواستند از روستا مهاجرت کنند و حتی خانه و خودروهای شان را تخریب و به آتش کشیدند و با وجود کوچ این خانواده هنوز با اقوام شان که در روستا هستند درگیرند و دعوا می کنند.

وی گفت: در درگیری شب گذشته چند نفر از جمله دهیار و پسرش مورد اصابت گلوله قرار گرفتند که هم اکنون در بیمارستان شهرستان پلدختر بستری شده اند.

وی اضافه کرد: یک نفر خطا کرده است چرا همه روستا را دچار رعب و وحشت می کنند و افراد بیگناهی را به گلوله می بندند و ممکن است این درگیری ها حتی افراد بیگناه کشته شوند.

میرفیضی گفت: امشب نیز ظاهرا دو طایفه قصد درگیری دارند که امیدوارم مسئولان و مقامات انتظامی تا قبل از اینکه اتفاق غیرقابل جبرانی رخ دهد پادرمیانی کرده و قائله را پایان دهند.

فرماندار شهرستان پلدختر نیز در ادامه درباره این حادثه به خبرنگار ایلنا، اظهار داشت: عوامل انتظامی شب گذشته در روستای تنگ فنی حضور داشتند و اتفاقات را رصد کرده اند. این درگیری بین اهالی رخ داده و چند نفر نیز زخمی شده اند. در حال حاضر این موضوع در دست بررسی است و به زودی باید مشکل دو طایفه حل و فصل شود.

حسن رضاییان گفت: تعدادی از عوامل نزاع دستگیر شده اند و افراد متواری نیز شناسایی شده و تحت تعقیب قرار دارند. نیروی انتظامی در منطقه حضور داشته و اجازه هیچگونه درگیری را نخواهند داد.

ایلنا