به گزارش پایگاه خبری نشان :

دیلی‌میل گزارش داد، محققان بریتانیایی با به‌کارگیری داروهای کاهش‌دهنده فشار خون دریافتند استفاده از این دارو می‌تواند خطر مرگ را در مبتلایان به ویروس کرونا حدود یک‌سوم کاهش دهد، اما طی این تحقیقات مشخص شد بررسی‌های بالینی در میان بیمارانی که قبلاً فشار خون نداشته‌اند همچنان ادامه دارد.

به گفته این محققان، آنها باید آزمایش‌های بالینی بیشتری انجام دهند تا مشخص شود داروهای مخصوص کاهش فشار خون می‌توانند بر بیمارانی که دچار فشار خون مزمن نیستند هم تاثیر بگذارند یا خیر.

این پژوهش در حالی توسط محققان دانشگاه «ایست انگلیا» بر روی ۲۸ هزار و ۸۷۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونای بستری در بیمارستان‌های بریتانیا انجام گرفت که بر اساس آمار، حدود ۶ میلیون بریتانیایی به طور منظم از داروهای کاهش‌ فشار خون استفاده می‌کنند و ۱۰۰ میلیون نفر هم در ایالات متحده دچار فشار خون هستند.

نتایج تحقیقات نشان داده است، افراد مبتلا به فشار خون ۳۳ درصد کمتر از دیگر مبتلایان ویروس کرونا از دستگاه تنفس مصنوعی استفاده می‌کنند و به همین نسبت، آمار مرگ‌ومیر در میان آنها هم کمتر بوده است؛ به عقیده محققان این امر به دلیل استفاده این افراد از داروهای تنظیم‌کننده فشار خون است.

دکتر واسیلیوس فاسیلیو یکی از شرکت‌کنندگان در این تحقیق معتقد است، داروهای فشار خون به خاطر اینکه سطح فشار خون را کنترل و از ایجاد التهاب در بدن جلوگیری می‌کنند می‌توانند میزان مرگ‌ومیر را هم در میان مبتلایان به ویروس کرونا کاهش دهند.

او می‌گوید: این یک خبر برای بیماران مبتلا به فشار خون اطمینان‌بخش است؛ پس می‌توان به آنها گفت، باید داروهای فشار خون خود را به طور منظم مصرف کنید زیرا نجات‌بخش جان شماست.