به گزارش پایگاه خبری نشان :

 مدیر باغ وحش شیراز گفت: این خرس در بهترین شرایط نگهداری می شد که متاسفانه توسط افعی گزیده و تلف شد.

به گزارش رکنا، محمد علی قهرمانی با بیان اینکه حیوانات در این باغ وحش در شرایط مطلوبی به سر می‌برند، گفت: متأسفانه برخی با غرض ورزی و اعلام این خبر به نحوی وانمود کردند که گویی این خرس در اثر کم کاری مدیران و کارکنان باغ وحش مرده است.

وی با اشاره به اینکه باغ وحش شیراز دارای بهترین رتبه در کشور از نظر نگهداری و شرایط حیوانات است افزود: این مرکز بصورت مستمر توسط بازرسان محیط زیست بازرسی می‌شود و تا به حال هیچ موردی مبنی بر عدم نگهداری صحیح گزارش نشده است.

قهرمانی ضمن قدردانی از سازمان محیط زیست استان فارس گفت: پس از مار گرفتگی این خرس کارشناسان محیط زیست و دامپزشکی معاینات کاملی انجام دادند و صحت اتفاق را تأیید کردند.

«رامبو»خرس سیاه باغ وحش شیراز در اثر مارگزیدگی مرد

قهرمانی در ادامه افزود: سالهاست این باغ وحش بدون هیچ حمایت خاصی توسط خانواده قهرمانی نگهداری می‌شود و بهترین امکانات برای حیوانات در نظر گرفته شده، این خرس از کودکی توسط خود من از هند وارد و نگهداری شد و هیچکس به اندازه من از مردن او ناراحت نیست.

وی افزود: این خرس کاملاً آموزش دیده بود و در سیرک مورد علاقه مردم بود که در راستای حمایت از حیوانات از سیرک خارج و به باغ وحش آورده شد.

وی با اشاره به شرایط خوب نگهداری رامبو خرس سیاه این باغ وحش گفت: اینقدر شرایط وی مناسب بود که قرار بود خرس ماده زابل هم به اینجا منتقل شود که در صدد انجام این کار هستیم

رکنا