به گزارش پایگاه خبری نشان :

به گزارش هافینگتون پست، در اقدامی کم سابقه، ملانیا ترامپ با دفاع از عملکرد همسرش دونالد ترامپ، گزارش اخیر نشریه آتلانتیک را نادرست خواند.

ملانیا ترامپ در حساب توییتری خود با انتقاد از مقاله نشریه آتلانتیک، از شیوه این نشریه در استفاده از منابع ناشناس انتقاد کرد و آن را نوعی «کنشگری» به جای «روزنامه نگاری» خواند.

ملانیا ترامپ در حساب توییتری خود نوشت: داستان (نشریه) آتلانتیک صحیح نیست. زمان خطرناکی شده است که منابع ناشناس، بیش از هر چیز دیگری مورد استناد قرار می‌گیرند و هیچ کس نیز نمی‌داند انگیزه آن‌ها چیست. این روزنامه نگاری نیست؛ بلکه این کنشگری است. این صدمه‌ای به ملت ما بزرگ ما به حساب می‌اید.

کنشگری یا اکتیویسم، به انجام فعالیت‌هایی به منظور کسب دستاورد‌هایی یا تغییراتی، عموما در حوزه اجتماعی یا سیاسی اطلاق می‌شود.

سخنان ملانیا ترامپ در حالی بیان شد که منتقدان او در توییتر در جواب این سخنان به او اعلام کردند که تقریبا تمامی منابع خبری معتبر از جمله شبکه «فاکس نیوز» که نزدیک به جمهوری خواهان به شمار می‌رود، مقاله نشریه آتلانتیک را تأیید کرده اند.

منتقدان همچنین در جواب ملانیا ترامپ گفتند ترامپ قبلا نیز دقیقا از چنین توهین‌هایی به شکلی آشکار به منظور تحقیر خدمت نظامی سناتور جان مک کین که قبلا خلبان در نیروی دریایی فعالیت داشت و به مدت ۵ سال در شمال ویتنام به اسارت گرفته شده بود، نیز استفاده کرده بود.

ترامپ در خصوص مک کین گفته بود: او یک قهرمان جنگی نیست. او را قهرمان جنگی می‌خوانند، چون اسیر شده بود؛ اما من افرادی را دوست دارم که اسیر نشده باشند. من افراد بازنده را دوست ندارم.

نشریه آتلانتیک روز پنجشنبه در گزارشی نوشته بود دونالد ترامپ نوامبر سال ۲۰۱۸ پس از لغو بازدید برنامه ریزی شده وی از قبرستان نظامیان آمریکایی در حومه پاریس، نظامیان آمریکایی را که در دفاع از این شهر در روز‌های پایانی جنگ جهانی اول کشته شدند، مورد اهانت و بی‌احترامی قرار داد و آن‌ها را تحقیر کرد.

این نشریه به نقل از چهار منبع آگاه نوشت، ترامپ گفته بود «من چرا باید به این قبرستان بروم؟ این قبرستان مملو از بازندگان و افراد احمق است.» آسوشیتدپرس نیز اعلام کرد برخی مطالب درج شده در مجله آتلانتیک را تایید می‌کند.

باشگاه خبرنگاران