به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران: با آغاز سال تحصیلی جدید و حضور دانش آموزان در مدارس، رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا امری ضروری است.

با آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۵ شهریور ماه و حضور الزامی دانش آموزان در مدارس؛ والدین نگران سلامت فرزندانشان هستند، اما سلامت دانش آموزان با رعایت اصول بهداشت فردی و جمعی می‌تواند در امان باشد، در این خصوص معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر به دانش آموزان، والدین و معلمان توصیه‌هایی کرده است.

والدین باید به فرزندان خود این نکته را یادآور شوند که مرتب دست‌های خود را به شیوه صحیح به مدت ۲۰ ثانیه بشویند و در طول روز با دست‌های آلوده به صورت خود دست نزنند، همچین لازم است تا دانش آموزان به همراه خود لیوان، بشقاب، قاشق و چنگال شخصی داشته باشند.

به همراه داشتن اسپری ضدعفونی کننده و الکل و ماسک و محافظ صورت برای همه دانش آموزان ضروری است. به فرزندان خود یادآوری کنید که از لوازم تحریر شخصی خود استفاده کنند و از دیگران ابزاری قرض نگیرند و بعد از استفاده از ماسک و دستکش به هیچ عنوان آن‌ها را در محیط مدرسه یا کلاس رها نکنند و حتما آن‌ها را در کیسه پلاستیکی و در سطل زباله قرار دهند و توصیه می‌شود دانش آموزان به همراه خود بطری آب داشته باشند تا در صورت تشنگی کمتر از آبسرد کن مدرسه استفاده کنند.

توصیه‌های هلال احمر به کادر اجرایی و معلمان مدارس

توصیه می‌شود تا تمامی پنجره‌ها و درب‌های کلاس باز باشند تا با جریان هوا از مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا جلوگیری شود، تمامی کادر مدرسه از قبیل مدیر، ناظم، معلم، دانش آموز، دفترداران، سرایدار و ... باید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنند و در صورت نداشتن، مدرسه باید در اختیار آن‌ها قرار دهد تا شانس ابتلا به ویروس کرونا را به حداقل کاهش دهند. همچنین مسئولان مدارس، ایستگاه‌هایی را برای شست‌وشوی دست با آب و صابون آماده کنند و در صورت امکان، ژل و محلول الکلی ضدعفونی دست را در همه کلاس‌های درس، ورودی‌ها و خروجی‌ها و نزدیک ناهارخوری و سرویس‌های بهداشتی قرار دهند.

نرده‌ها، میزهای ناهارخوری، لوازم ورزشی، دستگیره‌های درب و پنجره، اسباب بازی‌ها، ابزار کمک آموزشی و ... حداقل یکبار در روز تمیز و ضدعفونی شوند و ساعت شروع و پایان مدرسه را به گونه‌ای تنظیم کنند که از همزمانی رفت و آمد دانش آموزان و ازدحام جلوگیری شود. دورهمی‌ها، بازی‌های ورزشی و دیگر رویدادهایی که موجب تجمع و ازدحام می‌شوند، لغو شوند.

مسئولان مدرسه در صورت امکان، میزهای دانش آموزان را با حداقل یک متر فاصله از یکدیگر قرار دهید و حفظ فاصله از یکدیگر و اجتناب از تماس‌های فیزیکی غیرضروری را به دانش آموزان آموزش دهید و در این زمینه، الگوی مناسبی برای آن‌ها باشید.