به گزارش پایگاه خبری نشان :

 روز 14 اردیبهشت سال 93 بود که پسر 30 ساله ای که از ناحیه گردن هدف چاقو قرار گرفته بود به بیمارستانی در جنوب تهران منتقل شد و در ادامه مرد جوانی که این جوان را با خودروی پژو مشکی رنگ به بیمارستان منتقل کرده بود ناپدید شد.

بدین ترتیب تیمی از ماموران برای شناسایی مرد جوان وارد عمل شدند و دربررسی دوربین های مداربسته، شماره پلاک پژو 405 به دست آمد و در ادامه ماموران با ردیابی های پلیسی خانه مرد جوان را در بزرگراه محلاتی شناسایی کردند و در عملیاتی غافلگیرانه مرد جوان دستگیر شد و همزمان با دستگیری این مرد از بیمارستان خبر رسید که پسر جوان به خاطر شدت خونریزی به کام مرگ فرو رفته است.

مرد جوان که در بازداشت پلیس قرار داشت به ماموران گفت: نیمه شب بود که صدای درگیری و داد و فریاد شنیدم و به سرعت از اتاق بیرون آمدم که دیدم سر و صورت پسر جوان خونین است و احتمال می دهم او با برادرم درگیر شده بود چون آنها با هم دوست بودند و شب حادثه پسر جوان در خانه مان میهمان بود.

وی افزود: شوکه شدم و به سرعت او را سوار بر خودرویم کرده و پسر جوان را به بیمارستان رساندم و چون می ترسیدم برای خودم دردسر پیش آید از بیمارستان خارج شده و پا به فرار گذاشتم.

قتل پس از آزادی از زندان

کارآگاهان در این مرحله با توجه به اطلاعات به دست آمده به سراغ برادر مرد جوان رفته و مشخص شد که وی پس از قتل فراری شده و کسی از او اطلاعی ندارد.

در ادامه تیم پلیسی پی برد که عامل این جنایت از سارقان و زورگیران سابقه دار است و یک هفته قبل از جنایت با قرار وثیقه از زندان آزاده است.

ردیابی های پلیسی ادامه داشت تا اینکه کارآگاهان پس از 5 ماه تحقیقات فنی و اطلاعاتی پی بردند که قاتل فراری در خانه ای در کرج پنهان شده است و همین کافی بود تا در عملیاتی غافلگیرانه عامل این جنایت دستگیر شود.

سعید در اعترافاتش گفت: 2 هفته قبل از قتل، منصور که از دوستان قدیمی ام بود یک طوطی کاسکو به من امانت داده بود تا اینکه شب حادثه ساعت 11 شب به خانه مان آمد و گفت که طوطی اش را می خواهد که به او گفتم طوطی کاسکو در اتاق پدر و مادرم است و اگر بخواهم به اتاقشان بروم پدر و مادرم از خواب بیدار می شوند اما او اصرار داشت که باید طوطی کاسکو را بیاورم و برایش یک مشتری پیدا کرده است.

وی افزود: منصور اصرار داشت که بین مان جر و بحث شروع شد و با هم درگیر شدیم تا اینکه من با چاقویی که همراه ام بود ضربه ای به او زدم و فرار کردم، باور کنید من قصد کشتن نداشتم و فقط می خواستم او را بترسانم .

سعید ادامه داد: من و منصور از کودکی با هم دوست بودیم و هیچ اختلافی نداشتیم و وقتی دیدم او غرق خون روی زمین افتاده از ترس پا به فرار گذاشتم و برادرم وقتی متوجه ماجرا شد او را به بیمارستان منتقل کرد.

بخشش قاتل دوست

سعید پس از اعتراف و بازسازی صحنه به زندان منتقل شد و سپس در شعبه 74 دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه رفت و به خاطر قتل به قصاص محکوم شد و این حکم در شعبه 4 دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

سعید 2 بار تا پای چوبه دار رفت و با گریه و التماس از خانواده دوست قدیمی اش درخواست بخشش داشت که خانواده در آخرین لحظات به عامل قتل پسرشان فرصت دادند که تیم صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران در ادامه پیگیری هایشان برای جلب رضایت خانواده پسر جوان موفق شدند رضایت اولیای دم را بگیرند.

بنا بر این گزارش، سعید با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کرد و پرونده وی برای بررسی حکم از نظر جنبه عمومی جرم مورد بررسی قرار می گیرد./ رکنا