به گزارش پایگاه خبری نشان :

عمر طولانی و جاودانگی از رویا‌های دیرینه انسان بوده است. لازمه‌ی تحقق این رویا با سلامت جسمی و روحی است البته در برخی از مناطق کره‌ی زمین به دلایل ویژگی‌های ژنتیکی و عادت‌های غذایی و آب و هوا تا ۱۰۰ سال و یا بیشتر عمر می‌کنند.

۱-به تغذیه خود اهمیت دهید

صبحانه بخورید چراکه بیشتر افرادی که صد سال عمر کرده اند از خوردن صبحانه غافل نشده اند و از غذا‌های فرآوری شده استفاده نکنید چرا که سرشار سدیم، شکر و چربی اشباح شده هستند و فیبر کمی دارند و در نتیجه باعث افزایش بیماری‌های قلبی-عروقی، فشار خون بالا، دیابت و سرطان می‌شود.

۲- سلامت دندان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خطر ابتلا به بیماری لثه را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات باکتری‌های داخل لثه به داخل رگ‌های خونی راه پیدا کرده و سلامت قلب را به خطر می‌اندازند.

۳- لحظاتتان را ثبت کنید

اگر جزو افرادی هستید که به مسافرت و مهمانی می‌روید و با دوستانتان تعامل زیادی دارید از لحظاتتان عکس بگیرید چرا که مرور خاطرات تاثیر بسزایی در شادی دارد و سالمندانی که آلبوم خاطرات دارند، سالم‌تر و شاد‌تر هستند.

۴-آفتاب

شاید برایتان جالب باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که طول عمر زنان برنزه بیشتر از سایر زنان است. با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، بدن ویتامین D مورد نیاز را تامین می‌کند و درنتیجه آن گسترده‌ای از بیماری‌ها ازجمله: پوکی استخوان، افسردگی، بیماری قلبی و دیابت مقابله می‌کند.

بیشتر بخوانید:

  • اسرار ناگفته و راز طول عمر ۱۰ انسان بالای ۱۰۰ سال!

۵-دوست پیدا کنید

ارتباط با دوستان و آشنایان از ساده‌ترین راه برای افزایش طول عمر است چرا که ارتباط با دیگران باعث می‌شود که به سلامت خود توجه کرده و از رفتار‌های پر خطر دوری کنیم. شاید برایتان جالب باشد، ولی یکی از مهمترین علت مرگ و میر بین سالمندان تنهایی است پس داشتن ارتباط اجتماعی به کاهش استرس کمک کرده و در نتیجه این عامل نقش زیادی برای محافظت از قلب است.

عادت‌های سالم

۶-اینترنت گردی کنید

گشتن در اینترنت و خواندن مطالب جدید به بهبود سلامت مغز کمک میکند و باعث تحریک قسمت‌های خاصی از مغز می‌شود که این امر نقش مهمی در تصمیم گیری و کنترل مهارت زبانی و حافظه دارد.

۷- به زندگی زناشویی خود اهمیت دهید

داشتن روابط زناشویی منظم باعث ترشح هورمون‌های زیادی در بدن می‌شود که نقش مهمی در سلامت انسان دارد.

۸-آواز بخوانید

هنگام آواز خواندن موادی در بدن ترشح می‌شود که به هورمون لذت معروف هستند پس آواز خواندن هم روحیه را بهتر می‌کند و هم تاثیر زیادی در سلامت جسمانی دارد.

آواز خواندن یک ورزش نیز محسوب می‌شود چرا که طی آن شش‌ها از هوا پر و خالی شده و درنتیجه ضربان قلب افزایش پیدا می‌کند و خون سریع‌تر در بدن جریان پیدا می‌کند و همانند ورزش ایروبیک سلامت قلب را بهبود می‌بخشد.

۹-کار‌های خانه را با علاقه انجام دهید

طبق تحقیقات یک خانم خانه دار با تمیز کردن و مرتب کردن خانه در طی یک سال ۳۵ کیلومتر راه می‌رود و ۵۰ کالری انرژی می‌سوزاند پس انجام کار‌های منزل راهی برای تناسب اندام است.

۱۰-تلویزیون را خاموش کنید

طبق تحقیقات هر یک ساعت تماشای تلویزیون ۲۲ دقیقه از عمر شما را کم می‌کند و کسانی که در روز ۵ ساعت تلویزیون نگاه می‌کنند، ۵ سال کمتر عمر می‌کنند.

۱۱- عصبانی نشوید

هنگام عصبانیت هورمون کورتیزول در بدن ترشح می‌شود که روی قلب و سوخت و ساز بدن و همچنین سیستم ایمنی بدن تاثیر منفی دارد.

۱۲-سیگار نکشید

تنباکو عامل مرگ است که می‌توان از آن پیشگیری کرد و مصرف سیگار یک دهه از عمر را کم می‌کند.

با ترک سیگار فشار و گردش خون بهبود می‌یابند و خطر ابتلا به سرطان در سال‌های باقی مانده عمر کاهش می‌یابد.

نتیجه گیری

تنها راز عمر طولانی داشتن سلامت جسمی و روحی است و مهم نیست که الان جوان هستید یا پیر، چرا که هیچ وقت برای ایجاد عادت سالم زندگی دیر نیست.

منبع: آنا