به گزارش پایگاه خبری نشان :

 به نقل از ای بی سی ، "مارتا دیویز" ۱۰ ساله به شدت از غذا خوردن می ترسد و سالهاست که با خوردن نان تست و آب شکم خو درا سیر کرده است.

به گفته مادر "مارتا" این ترس از ۱۸ ماهگی دخترش آغاز شده و او هرگز تصور نمی کرد که دخترش به بیماری "نئووفوبیا" مبتلاست.

E9q7CcmAPNvN

"نئووفوبیا" چیست؟

"نئووفوبیا" ترس از هر چیزی است که به صورت مداوم و غیر طبیعی خود را نشان میدهد یا می توان گفت عدم تمایل به امتحان کردن چیزهای جدید و از بین بردن روال عادی زندگی است. نئوفوبیای غذایی در میان کودکان شایع است و کودک باید تحت روان درمانی قرار بگیرد.

در پی این رفتار غیر عادی مادر مارتا گمان می کرد که با بزرگ شدن دخترش این مشکل بر طرف خواهد شد اما هرچه مارتا بزرگ تر شده هیچ تغییری  در رفتارش مشاهده نشده و تمایلی به خوردن غذا نداشت و اکنون مادر مارتا با کمک از پزشکان درمان دخترش را آغاز کرده است .

مادر مارتا می گوید برای برطرف کردن ترس دخترش او را پیش یک روان شناس برده و مارتا حتی تحت هیپنوتیزم نیز قرار گرفته است.

جالب آنکه مارتا تنها علاقه به خوردن نان های تست بسته بندی را داشته و حتی علاقه ای به نان تست خانگی نشان نمی داده است.

اکنون مارتا پس از ماهها درمان توانسته برای اولین بار در زندگی اش یک برش پیتزا بخورد و دکترش امیدوار است با ادامه درمان تمایل مارتا را به خوردن تمامی غذاها افزایش دهد.

مادر و پدر مارتا نیز بسیار خوشحال هستند زیرا دیگر می توانند بدون هر نگرانی با دختر خود به رستوران رفته و بدانند او می تواند بخش کوچکی از پیتزا را خورده و گرسنه نماند و کم کم مانند آ«ها از خوردن دیگر غذاها و طعمشان لذت ببرد./ایران