به گزارش پایگاه خبری نشان :

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود بیان کرد: بر اساسی بررسی های ما در طرح تعالی خانواده دولت موظف می شود برای مادران روستایی، عشایر و خانه دار که سه تا شش فرزند دارند صندوق بیمه عمر و سرمایه گذاری تشکیل دهد.

مجید نصیرایی در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست امروز کمیسیون ضمن اینکه به ادامه رسیدگی طرح جمعیت و تعالی خانواده پرداختیم پیشنهادهای کمیسیون‌های فرعی را در خصوص این طرح به بحث گذاشتیم، ۱۲ منبع مالی به عنوان منابع تامین بار مالی در نظر گرفته شده که یکی از آنها بخشی از درآمدهای حاصل از مالیات از خانه‌های خالی است.

وی افزود: بر اساس بررسی های امروز در کمیسیون دولت در این طرح موظف شد برای مادران روستایی، عشایر و خانه دار که سه تا شش فرزند دارند صندوق بیمه عمر و سرمایه گذاری تشکیل دهد که درصدی از سهم صندوق را دولت تامین می کند و بخشی نیز توسط مادران پرداخت می شود.

 

تصویب کلیات طرح جهش تولید دانش بنیان در کمیسیون بهداشت

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات طرح جهش تولید دانش بنیان در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

زهرا شیخی در گفت و گو با ایسنا در توضیح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: در این جلسه طرح جهش تولید دانش بنیان مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید. همچنین نمایندگان کلیات لایحه تعیین تکلیف اموال بهکده رضوی را تصویب کردند.

وی با اشاره به بررسی طرح تخصیص ارز با نرخ ترجیحی به کالاهای اساسی گفت که این طرح بعد از بحث و بررسی به تصویب نرسید لذا کمیسیون با آن مخالفت کرد.

شیخی در پایان گفت: همچنین در این جلسه ایرادات شورای نگهبان به طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه سلامت مورد بررسی قرار گرفت و نمایندگان تصمیم گرفتند این موضوع را از دستور کار خارج کنند.

ایسنا