به گزارش پایگاه خبری نشان :

عقربه ها ساعت 8 صبح سه شنبه 18 شهریور ماه امسال را نشان می داد که  اهالی یکی از خیابان های پیروزی شرق تهران با فریادهای سوختم سوختم زن جوانی به خیابان آمدند و با زن جوانی که از ناحیه سر و صورت دچار سوختگی شده بود روبرو شدند.

همین کافی بود تا با اعلام این خبر ماموران کلانتری 110 شهدا به محل حاضر شده و زن جوان که هدف اسیدپاشی قرار گرفته بود به بیمارستان منتقل شد.

با اعلام این خبر به بازپرس احسان زمانی در شعبه 6 دادسرای امور جنایی تهران دستور داد تا تیمی از ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران برای دستگیری عامل این اسیدپاشی هولناک وارد عمل شوند.

اسید پاشی از سوی شوهر عصبانی

سهیلا پس از بهبودی روی تخت بیمارستان شوهرش را عامل این اسیدپاشی معرفی کرد و کارآگاهان تحقیقات را از زن جوان آغاز کردند.

سهیلا 33 ساله به ماموران گفت: من لیسانس حقوق دارم و در یک شرکت خصوصی ثبت شرکت کار می کردم که و چند سال قبل با کیانوش ازدواج کردم و زندگی خوبی داشتیم اما از چندی قبل متوجه اعتیاد همسرم شدم.

وی ا فزود: چند بار تلاش کردم تا همسرم اعتیادش را ترک کند اما هر بار پس از خارج شدن از کمپ ترک اعتیاد دوباره به سراغ مواد می رفت تا اینکه تصمیم به طلاق گرفتم و در خواست جدایی ام را در دادگاه ثبت کردم.

زن جوان ادامه داد: کیانوش وقتی فهمید من درخواست طلاق دادم به جای اینکه مواد مخدر را ترک کند تا زندگی مان به مشکل نخورد مرا تهدید کرد و همین شروع اختلافات بیشتر ما شد و تصمیمی که قصد داشتم در حد یک تهدید باشد را با جدیت آغاز کردم تا از او جدا شوم.

قربانی اسیدپاشی گفت: روز حادثه برای رفتن به محل کارم از خانه خارج شدم که ناگهان کیانوش از پشت یک خودروی پارک شده در خیابان بیرون آمد و بدون اینکه حرفی بزند مایع داخل بطری در دستش را روی من ریخت که شروع به سوختن کردم و از مردم کمک خواستم که به جلوی در یک خانه رفتم که مرد جوان وقتی با دیدن لباس های سوخته و سوزش و ناله های من روبرو شد پی به ماجرا اسید پاشی برد و روی من آب ریخت و سپس اورژانس و پلیس را با خبر کرد.

دستگیری شوهر اسیدپاش

19 روز از ماجرای اسیدپاشی در خیابان پیروزی گذشت و ماموران اداره 16 پلیسی آگاهی تهران با اقدامات فنی و پلیسی پی بردند که کیانوش در آشپزخانه ای که کار می کند پنهان شده است.

همین کافی بود تا روز 7 مهرماه در یک عملیات غافلگیرانه کیانوش در محل کارش دستگیر شد و در همان ابتدا به اسید پاشی روی زنش اعتراف کرد.

کیانوش 36 ساله که در یک آشپزخانه کار می کند به ماموران گفت: من دیپلم دارم و همسرم لیسانس حقوق داردو در یک شرکت ثبت کار می کند.

وی افزود: 8 سال قبل همسرم برای درس خواندن به شهر ما آمد و پدرش برای دخترشان خانه پدر من را خرید و از همان روزها به سهیلا علاقه مند شدم و بعد از مدتی آشنایی با هم ازدواج کردیم و بعد از 2 سال به خاطر اینکه از حرف و حدیث های بستگان دور باشیم تصمیم گرفتیم به تهران سفر کنیم و با زندگی در تهران پیشرفت کنیم.

مرد اسیدپاش ادامه داد: در شهرمان مغازه مصالح فروشی داشتم و هر چه داشتم را فروختم و به تهران آمدیم و من در کار آشپزی در یک رستوران مشغول به کار شدم و همسرم نیز در یک شرکت ثبت مشغول به کار شد. من عاشق سهیلا هستم، با وجود اینکه بچه دار نمی شدیم مادرم از من خواست تا با زن دیگری ازدواج کنم و صاحب فرزند شوم اما من مخالفت کردم و عاشقانه همسرم را دوست دارم تا اینکه پس از 6 ماه سهیلا رفتارهایش تغییر کرد و متوجه شدم با یکی از مشتریان محل کارش آشنا شده و با او در تماس است.

کیانوش گفت: حتی بعد از مدتی یکی از خواستگارهای سهیلا به سراغم آمد و مرا تهدید کرد که اگر از او طلاق نگیرم مرا به قتل می رساند اما من عاشق سهیلا بودم و حتی یکبار برادرش در یک میهمانی با سهیلا فحاشی کرد که وقتی دخالت کردم به من گفت که خواهرم است و هر کاری دوست داشته باشم می کنم که با برادرش درگیر شدم و او را به باد کتک گرفتم و به خاطرش 18 میلیون تومان دیه دادم، به خاطرش خانه ای که خریده بودم را نیز به نامش کردم و هر کاری که می توانستم برای سهیلا کردم.

عامل اسید پاشی خیابان پیروزی ادامه داد: نمی خواستم سهیلا با کسی باشد و عاشق او بودم، حتی بعد از به نام کردن خانه ام او از من شکایت کرد و مرا از خانه بیرون کرد و 18 ماه است که محل کارم یا خیابان زندگی می کنم تا اینکه سهیلا از من خواست او را طلاق بدهم .

کیانوش گفت: نمی خواستم او را از دست بدهم سهیلا ادعا کرد که مهریه اش را می بخشد و من از او طلاق بگیرم اما قول داد که از من جدا نمی شود و به زندگی با هم ادامه می دهیم اما وقتی نامه ابلاغیه دادگاه خانواده را مبنی بر طلاق همسرم دیدم شوکه شدم و دیگر تصمیم گرفتم کاری کنم که او دیگر نتواند با کسی دیگری زندگی کند چون من عاشقش هستم.

وی افزود: چند ماه قبل ظرف اسید را برای باز کردن چاه تهیه کرده بودم و با برداشتن آن از انباری در کمین او نشستم و وقتی از خانه خارج شد اسید را روی او ریختم و بیشتر سعی داشتم اسید روی بدنش بریزد و به صورتش آسیبی نرسد و بعد از اسیدپاشی انقدر نگران همسرم بودم که فردای آن روز به بیمارستان رفتم و پیگیر او شدم.

عامل اسیدپاشی ادامه داد: من همه کار برای همسرم کردم اما او به من رکب زد تا اینکه تصمیم به این کار گرفتم که پشیمانم و حتی وقتی در بیمارستان بود به او پیام دادم که خودت باعث این اتفاقات شدی و زندگی مان را خراب کردی... .

سهیلا با توجه به اینکه در زمان اسیدپاشی روی بدن او از سوی اهالی محل آب ریخته شده بود از شدت سوختگی کم شده و سهیلا دچار سوختگی درجه 2 شده است.

بنا بر این گزارش، متهم برای تحقیقات بیشتر به دستور بازپرس زمانی در اختیار ماموران اداره 16 پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است/ رکنا