به گزارش پایگاه خبری نشان :

صبحانه یک وعده غذایی است که افراد در مورد خوردن یا نخوردن آن نظرات متفاوتی دارند. برخی از مردم بر این باور هستند که صبحانه مهم ترین وعده غذایی در روز است و برخی دیگر فکر می کنند که خیلی بهتر است آن را بطور کامل کنار بگذارند اما چه بخواهید روزتان را با یک وعده غذایی مفصل شروع کنید و چه با یک لقمه مختصر، باید به یک سری نکات توجه کنید تا روز خوبی را آغاز کنید زیرا ممکن است که دچار برخی عادات اشتباه در وعده صبحانه خود شوید.

 

1- در ابتدا آب نمی نوشید:

برای شروع یک روز خوب لازم است در ابتدا یک لیوان آب بنوشید زیرا مطالعاتی که در طی 12 هفته بر روی افراد مختلف انجام شد نشان می دهد که نوشیدن آب در اول صبح سبب کاهش وزن آنان شده است.

آب، معده را پر کرده و افرادی که در این مطالعه حضور داشتند احساس سیری بیشتری داشته و در نتیجه در طول وعده های غذایی خود کم تر غذا می خوردند. علاوه بر این، آب به افزایش سوخت و ساز بدن کمک کرده و به شما انرژی می بخشد زیرا به عملکرد بدن در بهترین حالت کمک خواهد کرد.

2- به دنبال سریع ترین و آسان ترین وعده غذایی می روید:

خوردن غلات صبحانه که به راحتی در فروشگاه ها خریداری می کنید، سبب می شود تا ساعت ها قبل از ناهار مجددا گرسنه شوید.

3- آب میوه می نوشید:

میوه به خودی خود کاملا شیرین است بنابراین بسیاری از آب میوه ها اغلب کالری زیادی دارند و سرشار از قند های اضافی هستند پس جای تعجبی نیست که نوشیدن آبمیوه در صبح کار صحیحی نیست.

4- نوع ماستی که خریداری می کنید اشتباه است:

در صورتی که نوع مناسبی از ماست را خریداری کنید یک غذای سالم محسوب می شود. خریدن ماست های میوه ای و یا ماست هایی که با مواد افزودنی ترکیب شده اند چیزی جز فاجعه نیست زیرا این ماست ها سرشار از قند می باشند.

بهتر است همیشه به دنبال ماست یونانی ساده، ماست خانگی و یا گزینه ای باشید که دارای مقدار کمی قند و سرشار از پروتئین است تا در طول روز احساس سیری داشته و تمرکز خود را حفظ کنید.

5- تنها سفیده تخم مرغ را می خورید:

اگر سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کرده اید تا برای صبحانه میل کنید، فورا این عادت خود را کنار بگذارید.

زرده تخم مرغ سرشار از ویتامین دی است و حتی در یک مطالعه ارتباط بین کمبود ویتامین دی و چربی بیش از حد شکمی در افرادی که دارای اضافه وزن هستند، مشاهده شد.

بنابراین اساسا سطح جامد ویتامین دی می تواند به کاهش چربی کمک کند. علاوه بر این زرده تخم مرغ دارای کولین ( ماده مغذی که به تنظیم متابولیسم - عملکرد عصب و رشد مغز کمک می کند ) است و حذف زرده تخم مرغ ایده جالبی نیست.

6- به جودوسر مواد ناسالم اضافه می کنید:

برای طعم دار کردن جو دوسر به محتویاتی نیاز دارید، اما اگر بسته های آماده و طعم دار را انتخاب می کنید و میوه های خشک به آن اضافه می نمایید، این صبحانه را سرشار از قند و مشکل ساز خواهید کرد.

در عوض جو دو سر ساده را انتخاب کرده و به آن دانه کتان یا توت اضافه کنید. به منظور یک وعده غذایی کاملا متعادل، جو دو سر و تخم مرغ را ترکیب کنید تا از پروتئین دریافتی خود اطمینان حاصل کنید.

7- تصور می کنید گرانولا انتخاب خوبی است:

گرانولا یکی از آن غذاهایی است که تصور می کنید سالم است اما چنین نیست زیرا سرشار از قند بوده و به عنوان مثال اگر آن را به ماست اضافه کنید احتمال این که در نهایت قند بیشتری مصرف کنید، نسبت به خوردن یک دونات کرم دار بسیار بیشتر است.

8- قهوه می نوشید:

قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد اما هنگامی که خامه های طعم دار و سایر شیرین کننده ها را به یک فنجان از آن اضافه می کنید تمام مزایای آن را از بین می برید.

9- هیچ سبزیجاتی مصرف نمی کنید:

صبحانه اولین وعده غذایی روز است و معمولا هنگام صبحانه، سبزیجات نادیده گرفته می شوند. سبزیجات سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و فیبر هستند بنابراین از آن ها نترسید.

به املت های خود اسفناج، آووکادو و گوجه فرنگی اضافه کنید یا حتی مقداری سبزیجات برگ دار به اسموتی هایی که در منزل تهیه می کنید اضافه نمایید. مصرف سبزیجات در صبح بهترین گزینه ای است که می توانند احساس خوبی را در طول روز برایتان فراهم کنند.

10- به اندازه ها توجهی نمی کنید:

خوردن کلوچه یا کروسانی که به آن خامه یا کره مالیده اید بسیار آسان است اما درنهایت باعث می شوید که کالری و کربوهیدراتی بیش از حد لازم مصرف کنید بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که قند خون شما سریعا کاهش یافته و مجددا گرسنه شوید.

چنانچه می خواهید یک نان شیرینی را مصرف کنید آن را نصف کرده و مقداری کره بادام زمینی یا یک تخم مرغ به آن اضافه کنید.

نمناک