به گزارش پایگاه خبری نشان :

پریوش داوودیان‌ اظهار داشت: ما هیچ نوع واکسنی را در حالتی که فرد مبتلا به یک بیماری ویروسى نظیر کرونا باشد، تزریق نمی‌کنیم چرا که هر واکسنی عوارضی دارد و در صورت تزریق به فرد مبتلا به کرونا، عوارض واکسن و علائم بیمارى با یکدیگر اشتباه گرفته می‌شود.

 ادامه داد: وقتی این تداخل به وجود بیاید دیگر مشخص نمی‌شود که علائم بروز کرده جزو عوارض واکسن است یا علائم ابتلا به بیمارى و باید تمام عوارض داروها و واکسن ثبت شود.

وى تصریح کرد: افرادی که به کرونا مبتلا شده‌اند تا پایان دوره بیماری نباید واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند چرا که پادتن کرونا در بدن این افراد در حال ساخت است و با پادتن واکسن آنفلوآنزا تداخل ایجاد می‌کند و پاسخ مطلوب از تزریق واکسن به‌دست نمى‌آید.

رئیس مرکز تحقیقات بیمارى هاى عفونى و گرمسیرى هرمزگان خاطرنشان کرد: مبتلایان به کووید19 تا هنگامی که هیچ علائمی نداشته باشند نباید واکسن را تزریق کنند که معمولاً این مدت برای بیماران بستری و دارای وضعیت وخیم تا یک‌ماه بوده و برای سایر مبتلایان 3 هفته است.

دکتر داوودیان درباره اولویت تزریق واکسن براى کادر بهداشت و درمان اظهار کرد: واکسن آنفلوآنزا برای پرسنل بهداشت و درمان باید تزریق شود اما به‌دلیل کمبود و تقاضاى بالاى واکسن، برای پرسنلی که بیشتر با بیماران کرونایی در ارتباط هستند، تزریق صورت می‌گیرد.

به گزارش تسنیم ؛ در سال جارى تقاضا براى واکسن آنفلوآنزا افزایش داشته است چرا که اپیدمى کرونا کماکان پایان نیافته است و خطر شیوع هر دو بیمارى خطرناک است؛ اما چنانچه مردم نتوانستند واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند تنها با رعایت سه اصل بهداشتى شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی قادر به پیشگیرى از ابتلا به هر دو بیمارى خواهند بود./تسنیم