به گزارش پایگاه خبری نشان :

افرادی که به دنبال حذف کربوهیدرات از رژیم غذایی خود هستند، باید از خوردن برنج به عنوان بخشی از رژیم غذایی خود خودداری کنند، زیرا متخصصان تغذیه طیف وسیعی از جایگزین‌ها را توصیه می‌کنند.

کینوا

کینوا نوعی دانه است که شامل همه انواع اسید آمینه ضروری برای بدن بوده و همزمان کربوهیدرات آن نیز کم است، بنابراین نه تنها جایگزین خوبی برای برنج است، بلکه نیاز‌های تغذیه‌ای روزانه شما را نیز برآورده می‌کند.

گل کلم

گل کلم یک منبع عالی برای تغذیه است و اگر به صورت مکعب‌های کوچک بریده شود، می‌تواند جایگزینی برای برنج باشد، زیرا شبیه برنج به نظر خواهد رسید. هر یک چهارم فنجان گل کلم خرد شده فقط ۱۳ واحد کالری دارد در حالی که نصف فنجان برنج حاوی ۱۰۰ واحد کالری است.

جو

توصیه می‌شود جو را در رژیم غذایی بگنجانید، زیرا سرشار از پروتئین، ویتامین‌های گروه B، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، سلنیوم، روی، مس، پروتئین، اسید‌های آمینه و فیبر‌های غذایی است.

کلم

کلم یکی دیگر از سبزیجاتی است که می‌تواند جایگزین سالمی برای برنج باشد، زیرا منبع عالی ویتامین C و K است و کالری کمی دارد، همچنین استخوان‌ها را تقویت کرده و باعث تنظیم جریان خون در بدن می‌شود.

جو دوسر

جو دو سر حاوی فیبر است که به کاهش کلسترول خون کمک و به نوبه خود از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند. فیبر موجود در جو دو سر همچنین به افزایش احساس سیری کمک می‌کند و باعث کاهش وزن می‌شود.

باشگاه خبرنگاران