به گزارش پایگاه خبری نشان :

رسیدگی به این پرونده از 13 خردادماه سال 88  به دنبال پیدا شدن جسد خونین یک مرد جوان در حاشیه بهشت زهرا آغاز شد. شواهد نشان می‌داد این مرد در محل دیگری کشته و جسدش به حاشیه جاده بهشت زهرا منتقل شده است . جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل و تلاش برای افشای هویت قربانی آغاز شد.

یک روز از این ماجرا گذشته بود که مرد و زن سالخورده ای به کلانتری 171 رفتند و از ناپدید شدن پسر 25  ساله شان به نام هومن خبر دادند .آنها گفتند هومن دیروز از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت.

نشانی هایی که زن و مرد سالخورده به پلیس ارائه داده بودند با نشانی‌های قربانی ناشناس مطابقت داشت.‍‍‍‍

به این ترتیب آنها به سردخانه پزشکی قانونی رفتند و جسد پسرشان را تحویل گرفتند .

مادر هومن گفت:پسرم از مدتی قبل با دختر جوانی به نام هانیه آشنا شده بود و با او در رفت و آمد بود.ممکن است دختر جوان از سرنوشت شوم پسرم اطلاعی داشته باشد.

ماجرای کشف جنازه خونین در حاشیه بهشت زهرا

با افشای این ماجرا دختر جوان تحت بازجویی قرار گرفت و گفت آخرین بار هومن به ملاقات دو دایی اش به نام شاهین و شهاب رفته بود که یک باره ناپدید شد .

دختر جوان ادامه داد: چند ماهی از آشنایی من با هومن گذشته و او به من ابراز علاقه کرده بود و می خواست به خواستگاری ام بیاید که ماجرا را به دایی هایم گفتم.اما آنها مخالف رابطه ما با هم بودند. آخرین بار دایی هایم از من خواستند تا بیشتر با هومن آشنا شوند. به همین خاطر آخرین بار وقتی با هومن قرار ملاقات داشتم همراه دایی هایم به آنجا رفتند و بعد از آن دیگر هومن را ندیدم و صبح روز بعد متوجه شدم او ناپدید شده است.

به دنبال اظهارات دختر جوان ،شهاب و شاهین ردیابی شدند اما پلیس نشانی از آنها به دست نیاورد .دو روز بعد پلیس خودرو هومن زرا در حالی که به آتش کشیده شده بود در حاشیه تهران پیدا شد و فرضیه جنایت کینه جویانه از سوی دو برادر قوت گرفت.

در حالی که هیچ ردی از دو برادر به دست نیامده بود مشخص شد آنها از کشور گریخته اند .تلاش پلیس و اینترپل نیز برای برگرداندن آنها به کشور بی نتیجه ماند و آنها بعد از شناسایی در یکی از کشورهای اروپایی به کشور تحویل داده نشدند.

محاکمه غیابی 2 مرد به اتهام قتل

در حالی که ۱۱ سال از این ماجرا گذشته بود سرانجام دو برادر غیابی در شعبه 11 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شدند .

در آن جلسه پدر و مادر هومن درخواست قصاص را مطرح کردند.

دختر جوان نیز گفت :من هرگز فکر نمی‌کردم دایی هایم دست به چنین جنایتی بزنند .آنها گفته بودند فقط می‌خواهند بیشتر با هومن آشنا شوند اما وقتی من همراه آنها سر قرار رفتیم آنها از من خواستند تا به خانه برگردم و انها به تنهایی با هومن صحبت کنند. اما نمی دانم چه بلایی سر او آوردند.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا رای صادر کنند./ رکنا