به گزارش پایگاه خبری نشان :

پرسش: چه چیزی باعث شد که به دین علاقمند شدید و سبک پوششتان را به سنتی تغییر دادید؟ چه چیزی جهان بینی شما را عوض کرد؟

پاسخ: در سال ۲۰۰۳ برای این که به عقد همسرم در بیایم، شهادتین را گفتم و همین شد سرآغاز شروع زندگی جدیدم که به طراحی حجاب هم انجامید. با لباس سنتی مسلمانان من خودم هستم، آلیسا! ولی در لباس خوانندگی من فقط “سوپرآلیسا” هستم.

پرسش: آیا تولد دخترتان نظر شما در باره‌ی هنر و زندگی را تغییر داد؟

پاسخ: به کل یک زندگی دیگر شروع شد! در ابتدا سعی می‌کردم تا بچه داری را با کارم هماهنگ کنم، اما بعد از چند ماه مجبور شدم تا به کل کار هنری را ترک کنم و تمام وقتم را صرف دخترم کنم. الان می‌فهمم که به این تنفس در کارم نیاز داشتم، چون در این زمان ایده‌های جدید به ذهنم رسید.

آلیسا بیشتر توضیح می‌دهد که در زبان تاتار کلمه “دایه” وجود ندارد و در طول تاریخ زنان تاتار هیچ گاه کودکانشان را به دیگران نسپرده اند و تنها خودش آنان را بزرگ می‌کردند.

آلیسا در حال حاضر مشغول مطالعه‌ی کتاب‌های اسلامی، تاریخ ملت تاتار و هنر است، همچنین تلاش می‌کند تا دخترش را به این آثار علاقمند کند. او پیش از این، مادر و برادرش را به واسطه‌ی علاقه‌ای که از خود نشان داده مشتاق دین کرده است.

آلیسا در باره‌ی هنرش می‌گوید: “من هنر خودم را یک کار سنتی زنانه تلقی می‌کنم. من زنی هستم که دوستدار دست دوزی است. زنانی که در قدیم علاقه به زیبایی داشتند، گل دوزی می‌کردند، یا چنگ می‌نواختند و یا نقاشی می‌کردند. من نیز کارم این چنین است، فقط در قالب چند رسانه‌ای در تکنولوژی مدرن.

باشگاه خبرنگاران