به گزارش پایگاه خبری نشان :

تعدادی از ابرستاره های سینمای بالیوود از رسانه های هندی که پای بسیاری از آنها را به پرونده مرگ «سوشانت سینگ راجپوت» کشاندند، به دادگاه شکایت کردند.

«شاهرخ خان» «امیر خان» «سلمان خان» و «آکشای کومار» از دو رسانه هندی درباره نوع پیگیری مساله مرگ مشکوک «سوشانت سینگ راجپوت» شکایت کردند. این رسانه ها به بدنام کردن صنعت سینمای بالیوود متهم شده اند.

این هنرپیشه های بالیوودی شکایتی را علیه دو رسانه هندی به دادگاه ارائه کردند و خواستار روند دادرسی علیه این رسانه ها شدند که اتهاماتی را در ارتباط با مرگ راجپوت در ماه ژوئن، منتشر کرده اند.

فیلمسازان و اتحادیه های صنفی برتر بالیوود با طرح شکایت از دو کانال خبری معروف تلویزیونی خواستار پرهیز از «اظهارات غیرمسئولانه، تحقیرآمیز و افترا آمیز علیه بالیوود و اعضای آن» شده اند.

این دادخواست که روز دوشنبه تکمیل و تسلیم دادگاه شد، چند ماه پس از آن رخ داد که کانال های خبری تلویزیونی آزاد هند، صنعت فیلم هندی زبان مستقر در بمبئی را با اتهامات متعدد مربوط به مرگ سوشانت سینگ راجپت و در پی ادعای خودکشی این هنرپیشه در ماه ژوئن مواجه ساختند.

این پرونده ماه ها گمانه زنی کانال های خبری را تحریک کرد، که فیلمسازانی که راجپوت را برای نقش هایی رد کرده بودند که تا حدی مسئول خودکشی وی بوده اند، متهم کنند و بسیاری از مشاهیر بالیوود را به عضویت در کارتل مواد مخدر متهم کرده که باعث شد این هنرپیشه جانش را از دست بدهد. تحقیقی که به دنبال ادعای قاچاق مواد مخدر در بالیوود، توسط آژانس فدرال مواد مخدر هند در حال پیگیری است.

راجپوت هنرپیشه ۳۴ ساله بالیوودی در تاریخ ۴ ژوئن در آپارتمانش در  بمبئی مرده پیدا شد. پلیس آن را یک پرونده خودکشی اعلام کرد و این پرونده هنوز در دست بررسی است.

در دادخواست روز دوشنبه، برخی از بزرگترین نامهای بالیوود، از جمله هنرپیشه های فوق ستاره «امیر خان»، «شاهرخ خان»، «سلمان خان» و «آکشی کومار»، علیه کانال های خبری «Republic TV» و «Times Now» به دادگاه شکایت کردند.

در این شکواییه اینچنین آمده: این دو کانال تلویزیونی سر خود به پیگیری و انتشار تحقیقات خود در مورد پرونده مرگ راجپوت اقدام کرده اند و به صورت فعال به جای دادگاه اقدام کرده و تصمیم می گیرند و خروجی تحقیقات خود را در رسانه هایشان منتشر می کنند و بسیاری از بالیوودی ها را تنها بر اساس شواهد خود متهم کرده و گناهکار می دانند.

شاکیان گفتند که آنها از دادگاه درخواست پیگرد این دو کانال خبری تلویزیونی و مجریان مشهور آنها به دنبال انتشار گزارش غیر مسئولانه، تحقیرآمیز و افترا آمیز کرده اند.

هنوز هیچ یک از کانال های تلویزیونی متشاکی به این شکایت چهره های بالیوودی واکنشی نشان نداده اند اما «ناویکا کومار»، سردبیر ارشد «Times Now»، روز دوشنبه در توئیتی نوشت: اگر برای عدالت مبارزه می کنید پس ادله خود را به دادگاه تحویل دهید.

فارس