به گزارش پایگاه خبری نشان :

سید جلال ملکی با اعلام خبر کشف جسد زوج جوان در منزل ویلایی در محله حکیمیه، درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: ساعت 8:58 صبح امروز یک مورد حادثه احتمال گازگرفتگی در منزل قدیمی ویلایی واقع در محله حکیمیه، بلوار بابائیان، خیابان پنجم، به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان یک ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور سه دقیقه‌ای آتش‌نشانان در محل حادثه افزود: محل حادثه یک منزل قدیمی ویلایی بود که به عنوان محلی برای تولید لوازم خودرویی از آن استفاده می‌‌شد.

وی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با حضور در محل حادثه، در بخشی از این منزل که از آن به عنوان کارگاه استفاده می‌شد با وضعیت کاملاً بی‌حال یک آقا و خانم جوان مواجه شدند که به گفته شاهدان زوج بودند.

ملکی عنوان کرد: این افراد به تأیید عوامل اورژانس متأسفانه جان خود را از دست داده بودند البته علت اصلی فوت، پس از بررسی‌های دقیق‌تر توسط عوامل پزشکی قانونی مشخص می‌شود اما وجود یک دستگاه آب‌گرمکن بدون دودکش و روشن بودن آن در این فضا، باعث انتشار گاز مونوکسید کربن در آنجا شده بود که به احتمال زیاد می‌تواند باعث مرگ این افراد باشد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران تصریح کرد: به روزهای سرد سال نزدیک می‌شویم و می‌توانیم به سادگی جلوی این حوادث را بگیریم.

وی متذکر شد: بنابر پیش‌بینی‌های کارشناسان سازمان هواشناسی امسال زمستان سردی را در پیش خواهیم داشت و باتوجه به بیماری‌های از جمله کرونا و آنفولانزا باید بیشتر مراقب خودمان و اطرافیان باشیم.

ملکی عنوان کرد: در روزهای سرد سال با بسته شدن در و پنجره‌ها، اگر وسایل گرمایشی کمی دچار نقص باشد، قطعاً انتشار گاز مونوکسید کربن روی می‌دهد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران خاطرنشان کرد: این عملیات در ساعت 10:24 به پایان رسید و آتش‌نشانان به ایستگاه‌های خود مراجعت کردند.

تسنیم