به گزارش پایگاه خبری نشان :

 جت‌ها برای تعقیب بشقاب پرنده دیوار‌های صوتی را شکستند و به‌دنبال آن تا ارتفاع ۲۵ هزار پا اوج گرفتند. حدود ساعت ۲۴ دیشب، مأموران برج مراقبت فرودگاه مهرآباد متوجه شدند که یک شیء نورانی در آسمان جنوب تهران حرکت می‌کند. مأموران برج، اندکی بعد شیءای‌ نورانی در ارتفاع تقریبی ۶ هزار پایی دیدند که به‌صورت موجی در حرکت است و متناوباً  نور‌هایی به رنگ سبز، سرخ و آبی به شعاع چندین متر در اطراف خود پخش می‌کند.برج مراقبت فرودگاه بی‌درنگ مراتب را به مراجع مسئول گزارش کرد و فوراً دو هواپیمای جت نیروی هوایی، به قصد نزدیک شدن به شیءای‌ نورانی از روی باند پرواز کردند و به‌طرف آن شیء‌ پیش رفتند.شیء‌ نورانی با نزدیک شدن هواپیماها با سرعت مافوق صوت به‌طرف جنوب غربی آسمان تهران پیش رفت و در همین حال از حرکت موجی شکل به‌صورت حرکت عمودی- افقی درآمد.جت‌ها ناگزیر دیوار صوتی را شکستند و به تعقیب آن پرداختند. در گزارش‌هایی که از این ماجرا به‌جای مانده ذکر شده است: که جت‌های نیروی هوایی شیءای‌ نورانی را محاصره کردند.این عملیات بیش از ۹۰ دقیقه در‌ آسمان تهران و بر فراز کوه‌های بی‌بی‌شهربانو ادامه یافت.

گزارش خلبان
در این حال خلبان یکی از جت‌ها ضمن تماس رادیویی با برج مراقبت فرودگاه مهرآباد اطلاع داد که جسم دیگری از شیءای‌ نورانی جدا شده و در دامنه کوه‌های بی‌بی شهربانو به زمین سقوط کرده است. خلبان جت، این جسم را مدور و قطر تقریبی آن را ۵/۴ متر گزارش کرده است.
به‌دنبال این گزارش، مأموران ژاندارمری امین‌آباد شهرری مأموریت یافتند تا به جسم جدا شده نزدیک شوند. اما مأموران ژاندارمری با‌وجود جست‌وجوی بسیار در حوالی محلی که خلبان گزارش کرده بود، موفق نشدند آن را بیابند و ناگزیر به قرارگاه خود بازگشتند. شیء‌ نورانی نیز پس از ۹۰ دقیقه در آسمان تهران ناپدید شد و هواپیماهای جت به زمین بازگشتند.
مردم هم دیدند
خبرنگاران ما که در جریان این واقعه عجیب قرار داشتند ضمن تماس با مردمی که در آن لحظات در قسمت‌های جنوبی آسمان تهران شیءای‌ نورانی را دیده بودند، نوشته‌اند که بسیاری از رهگذران با حیرت، تعقیب شیئ نورانی توسط جت های نیروی هوایی را دیده اند.کارشناسان و آشنایان با مسائل جوی و کیهانی معتقدند که بدون تردید این شیء نورانی نمونه‌ای از بشقاب پرنده‌های افسانه‌ای است که از سال‌ها پیش تاکنون، افکار کیهان شناسان را به‌خود مشغول کرده و مطالعات عمیق و مستمری روی آنها جریان دارد.
آخرین خبر
خبرنگاران ما کسب اطلاع کردند که صبح امروز قسمت جدا شده از شیءای‌ نورانی در حوالی اراضی کوه بی‌بی شهربانو (شهرری) دیده شده است.
روزنامه اطلاعات- یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۵۵