به گزارش پایگاه خبری نشان :

با حضور به موقع آتش‌نشانان دو شهروند که دچار مسمومیت با گاز مونواکسید کربن شده بودند، از مرگ حتمی نجات یافتند.

ساکنان یک ساختمان مسکونی در تماس تلفنی از احتمال گازگرفتگی ساکنین یک واحد مسکونی در خیابان دولت آباد، فلکه سوم، کوچه ۵۲ خبر دادند که ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی تهران آتش نشانان ایستگاه ۱۴ را عازم محل حادثه کرد.

سعید نوری خصال فرمانده آتش نشانان اعزامی در گزارش اولیه خود اعلام کرد: در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی ساکنان طبقه اول در هنگام نصب دودکش آبگرمکن زمینی موارد ایمنی را به طور کامل رعایت نکرده و از لوله‌های نامناسب استفاده کرده بودند که این عمل موجب انتشار گاز مونو اکسید کربن در محیط منزل مسکونی شده بود و دو خانم ۳۰ و ۳۹ ساله از ساکنان منزل مسکونی دچار مسمویت شدید گاز گرفتگی شده بودند.

وی افزود: آتش نشانان در بازدید و بررسی اولیه و پس از شواهد موجود بر احتمال حضور ساکنان در واحد مسکونی اقدام به قطع جریان گاز و برق واحد مسکونی کرده و با استفاده از ابزار مخصوص درب واحد را به سرعت باز و عملیات نجات را آغاز کردند.

نوری خصال تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله پس از دیدن مصدومان، با بازکردن درب و پنجره‌ها و راه‌های ورود هوا به داخل پس از حضور عوامل اورژانس به انجام معاینات اولیه پرداختند.

وی افزود: خوشبختانه با هوشیاری ساکنان ساختمان و تماس به موقع با سامانه ۱۲۵، آتش نشانان توانستند این دو خانم را از مرگ حتمی نجات دهند.

فرمانده آتش نشانان گفت: آتش نشانان پس از تحویل مصدومان به عوامل اورژانس، توصیه‌های ایمنی در نحوه صحیح نصب وسایل گاز سوز و اتصالات را به ساکنان ساختمان آموزش دادند و محل حادثه را ایمن‌سازی کردند.

ایلنا