به گزارش پایگاه خبری نشان :

ازدواج کودکان امری نهی شده در همه جوامع است و تقریبا در همه جای دنیا با این کار مخالفت می شود. امروز در پرشین وی می خواهیم ماجرای ازدواج دختر و پسر کودک ۱۰ساله مصری را برای شما تعریف کنیم که جنجال زیادی به پا کرد.

ازدواج دختر و پسر کودک ۱۰ساله

ویدئویی پخش شده از نامزدی دو کودک در مصر باعث دستگیری خانواده‌ها شد.

سرویس‌های امنیتی اداره امنیت شهر قاهره یک کلیپ ویدئویی را که در شبکه اجتماعی از جشن نامزدی دو کودک که در مدرسه ابتدایی هستند و ۱۰ سال بیشتر ندارند را دید و بر اساس همین ویدئو خانواده این دو کودک را در شهر عین شمس، دستگیر کردند.

ازدواج دختر و پسر کودک مصری

سرویس امنیتی کشور مصر گزارش لازم را در مورد حادثه ارائه دادند و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

این ویدئو در شبکه‌های اجتماعی در مصر غوغا و جنجال به پا کرد، به ویژه اینکه این حادثه اولین مورد در ازدواج در سن پایین در کشور مصر نیست. مردم مصر خواهان دخالت مسئولان این کشور در این پرونده هستند.

بد نیست بدانید شیوع کرونا باعث تشدید بحران ازدواج کودکان شده است

یک گزارش نشان می‌دهد که شیوع ویروس کرونا باعث افزایش ازدواج کودکان در آسیا شده است.

شیوع ویروس کرونا و در نتیجه به فقر و فلاکت افتادن خانواده‌ها در جنوب و جنوب شرق آسیا باعث شده تا اجبار دختران کم سن و سال به ازدواج در این مناطق بیشتر شود. از این نظر، اندونزی، هند، پاکستان و ویتنام بالاترین میزان ازدواج کودکان را به خود اختصاص داده‌اند و شیوع کرونا این بحران را تشدید کرده است.

ازدواج دختر و پسر کودک در کرونا

براساس گزارش گروه Girls Not Brides (دختر نه عروس) گروه‌های خیریه همچنان تلاش می‌کنند با آموزش‌ به خانواده‌ها، آنها را از واداشتن کودکان خود به ازدواج اجباری منصرف کنند؛ اما شیوع کرونا باعث شده تا این تلاش‌ها کمتر ثمر دهد و میزان این ازدواج‌ها در آسیا بیشتر شود.

براساس آمارهای رسمی سازمان ملل متحد در سرتاسر جهان ۱۲ میلیون دختر پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی شوهر داده می‌شوند. اما به خاطر شیوع کرونا و تبعات اقتصادی آن در گسترش فقر، پیش‌بینی می‌شود در دهه آینده ۱۳ میلیون کودک به زور به خانه بخت بروند.

اینستاگرام و شفقنا