به گزارش پایگاه خبری نشان :

عوامل انتشار شایعه تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز شناسایی و دستگیر شدند.

طی روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز در فضای مجازی منتشر شد. شایعه ای که به یک پرونده قضایی در دادگستری استان هم استناد کرده بود.

حالا با گذشت چند روز رئیس پلیس فتای آذربایجان شرقی از شناسایی عوامل انتشار دهنده شایعات در خصوص تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز خبر داد.

سرهنگ محمودی در این خصوص گفت: طی رصدهای فنی و پلیسی توسط کارشناسان پلیس فتا، افرادی که در شبکه های اجتماعی اقدام به انتشار و ترویح شایعه ای مبنی بر پشت پرده تجارت اعضای بدن بیماران مبتلا به کرونا در تبریز کرده بود شناسایی شدند.

دکتر حسینی رئیس روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز گفت: این خبر به اندازه ای مضحک و واضح دروغ بود که دانشگاه علوم پزشکی تبریز هیچ نیازی به تکذیبیه ندید.

محبوب علیلو دادستان عمومی و انقلاب استان هم با اشاره به بر خلاف واقع و کذب بودن این خبر، اعلام کرد: نه در دادسرای عمومی و انقلاب تبریز بلکه در هیچ یک از محاکم قضایی استان پرونده ای در خصوص تجارت اعضای بدن بیمار مبتلا به کرونا تشکیل نشده است.

در عین حال مسوولان قضایی و انتظامی استان از شهروندان درخواست کردند برای اطلاع از صحت و سقم اخبار، به رسانه ها و خبرگزاری های معتبر مراجعه و به شایعات منتشر شده در فضای مجازی توجهی نکرده و از بازنشر آنها خودداری کنند