به گزارش پایگاه خبری نشان :

سیدجواد ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به بروز مشکلات ارزی کشور اظهار داشت: امروز در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و بر همین اساس باید آرایش جنگی بگیریم، اما فرآیند فعلی تامین ارز متناسب با شرایط جنگ اقتصادی در کشور نیست.

وی با بیان اینکه آشفتگی ارزی باعث شده است تا آشفتگی در تامین محصولات استراتژیک دچار مشکل شویم، افزود: به دولت هشدار می‌دهیم که اگر چاره‌ای اندیشیده نشود قیمت مرغ دو برابر می‌شود و در تامین گوشت مرغ دچار کمبود می‌شویم و مشکلات بعدی گریبانگیر جامعه می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ۳۰ درصد از آرد مصرفی به صورت ضایعات از دست می‌رود، ابراز داشت: به منظور کاهش این ضایعات لازم است تا استفاده از نان صنعتی رواج پیدا کند، اما متاسفانه از ۱۵۵ واحد تولیدی نان صنعتی تنها ۵۰ واحد فعال هستند.

وی ضن تاکید بر تخصیص آرد یارانه‌ای به واحد‌های تولیدی نان صنعتی به منظور کاهش هزینه‌ها گفت: ۸۳ هزار واحد تولید نان سنتی در کشور وجود دارد که متاسفانه به دلیل اشتغال افراد زیاد در آن موازین بهداشتی در آن رعایت نمی‌شود و نظارت کافی نیز بر روی این واحد‌های صنفی نیست.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه نظارت موازین بهداشتی بر روی واحد‌های صنعتی تولید نان بهتر و بیشتر صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: غنی‌سازی نیز یکی از اقداماتی است که در تولید صنعتی نان صورت می‌پذیرد، اما این موضوع در پخت صنعتی وجود ندارد و از این طریق می‌توان کمبود‌های تغذیه‌ای را جبران کرد.