به گزارش پایگاه خبری نشان :

اقتصادآنلاین: امروز همزمان با آغاز دور جدید افت نرخ ارز، شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز هستیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که امروز قیمت خودرو نیز همزمان با آغاز دور جدید افت نرخ ارز شروع به کاهش کرده و در این روند نزولی، خودرو‌های داخلی کمتر اما باز هم مونتاژی‌ها پیشتاز هستند.

در همین راستا فعالان بازار هم از کاهش قیمت‌ خودرو خبر می‌دهند؛ به گفته سعید موتمنی رییس اتحادیه فروشندگان اتومبیل، کاهش نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت خودرو می‌گذارد و هر زمان که روند بازار ارز نزولی می‌شود، در بازار خودرو نیز شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

موتمنی تاکید کرد: اگر روند نزولی بازار ارز ادامه داشته باشد و متوقف نشود، قیمت خودرو نیز ارزان خواهد شد، ضمن اینکه در حال حاضر نیز جو بازار خودرو کاهشی است و خریداران و فروشندگان برای معامله دست نگه داشته‌اند.

نگاهی به قیمت‌های امروز خودرو در آگهی‌های فروش اینترنتی حاکی از آن است که دارندگان پراید۱۱۱ قیمت این خودرو را تا ۱۳۴میلیون، پراید۱۳۱ حدود ۱۱۷میلیون و دارندگان پراید۱۳۲ قیمت را تا ۱۱۷میلیون و ۵۰۰هزار تومان پایین آورده‌اند.

قیمت تیبا معمولی در این بازار به ۱۵۳میلیون و تیبا۲ به حدود ۱۶۰میلیون تومان رسیده و قیمت ساینا نیز تقریبا ۱۵۱میلیون تومان اعلام شد؛ قیمت کوییک و کوییک‌آر هم ۱۶۰ و ۱۷۶میلیون تومان است.

قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ نیز حدود ۲۱۹میلیون، پژو۲۰۶ تیپ۵ تقریبا ۲۸۹میلیون و پژو۲۰۷ اتوماتیک ۴۹۸میلیون تومان است.

امروز قیمت هر دستگاه سمند ال‌ایکس ساده در بازار آزاد تهران به ۲۰۰میلیون و سمند سورن به ۲۵۲میلیون تومان رسید.

قیمت انواع دنا در بازار آزاد

دارندگان دنا امروز قیمت دنا معمولی را ۳۱۴میلیون، قیمت دنا پلاس دنده‌ای ساده را ۴۰۱میلیون و قیمت دنا پلاس دنده‌ای توربو را ۴۸۳میلیون تومان اعلام کردند.

قیمت روز خودرو‌های مونتاژی

در بین خودرو‌های مونتاژی هم قیمت پژو۲۰۰۸ در بازار امروز یک میلیارد و ۱۳۰میلیون، سیتروئنC3 حدود یک میلیارد و ۱۵میلیون، سراتو یک میلیارد تومان، ساندرو اتوماتیک ۵۴۱میلیون و ساندرو استپ‌وی حدود ۵۸۶میلیون تومان است.