به گزارش پایگاه خبری نشان :

 مسافرت‌ها برای این است که شما از محل زندگی خود دور  و با مکان‌های جدید، مردم و تجربه‌های تازه آشنا شوید. اگرچه سفر‌هایی خارج از زندگی روزمره برای عده زیادی جذاب است، اما باز هم می‌تواند اضطراب آفرین باشد.

برای کاهش استرس ناشی از سفر، بسیاری از مسافران به خرافاتی روی آورده اند که به آن‌ها کمک می‌کند از بی خطر بودن و راحتی سفر خود اطمینان حاصل کنند. از وسایلی که گویا خوش شانسی می‌آورند تا زمان ترک سفر و انتخاب شماره پرواز مناسب، تعدادی از این موارد هستند.

پیش از آنکه برای سفر بعدی خود برنامه ریزی کنید، این موارد را بخوانید تا شاید به استرس شما در سفر کمک کند.

وسایلی که شانس می‌آورند

ممکن است هرکسی معتقد باشد که وسیله‌ای برای او شانس می‌آورد، اما نشان «کریستوفر قدیس» در اروپا در میان پر کاربردترین وسایلی که شانس می‌آورد قرار دارد. البته کریستوفر داستان جالبی دارد و با پشت سرگذاشتن مسائلی از سوی عیسی مسیح، گناهانش بخشوده و به قدیس پشتیبان مسافران تبدیل می‌شود. گردنبند کریستوفر یکی از محبوب‌ترین وسایل برای مسافران اروپایی است.

آغاز سفر

عده‌ای هستند که وقتی برای سفر برنامه ریزی می‌کنند، باید تاریخ‌های سفر خود را به طور کامل و دقیق مشخص کنند. همچنین در اروپا تصور می‌شود که سفر در روز جمعه بد شانسی می‌آورد. این موضوع ممکن است به خاطر این باشد که گفته می‌شود به صلیب کشیدن مسیح در روز جمعه صورت گرفته است؛ بدتر از یک روز جمعه معمولی، جمعه‌ای است که سیزدهم یک ماه باشد که تصور می‌شود اگر سفر را در این روز آغاز کنید با مشکل روبه رو خواهید شد. از طرف دیگر گفته می‌شود روز یکشنبه برای آغاز سفر مناسب است.

هرگز به پشت سر نگاه نکنید

زمانی که شما سفر خود را آغاز کردید، اگر برگردید و به خانه خود نگاه کنید، سفر شما با بد شانسی روبه رو می‌شود. همچنین بازگشت به خانه به هر دلیلی که حتی ممکن است فراموش کردن چیز مهمی باشد، فکر بدی محسوب می‌شود. گفته می‌شود طولانی کردن خداحافظی و ماندن تا زمانی که مسافر از دید شما خارج شود بد شگون خواهد بود.

عدد سیزده

عدد ۱۳ نه تنها در سفر بلکه در مسائل مختلف روزمره هم جایگاه خود را در بین خرافات پیدا کرده است. گفته می‌شود که اقامت در طبقه ۱۳ یک هتل بد شانسی دارد. به همین خاطر بسیاری از هتل‌ها طبقه ۱۳ را جا می‌اندازند و میبینیم که در طبقه بندی‌ها از ۱۲ به ۱۴ مرتب شده اند. گاهی فرودگاه‌ها هم عدد ۱۳ را برای گیت‌ها و صندلی‌ها حذف می‌کنند. همچنین وجود عدد سیزده در پلاک شماره‌ای که با آن سفر می‌کنید بد شانسی خواهد آورد. در تعدادی از کشور‌های آسیایی عدد ۴ عدد منحوس است و ایتالیایی‌ها هم عدد ۱۷ را با مرگ مرتبط می‌دانند.

رعایت امنیت در فرودگاه

گاهی مسافران برای اطمینان از سلامت سفر خود، کار‌های زیادی را در فرودگاه انجام می‌دهند که می‌تواند از بوسه زدن به زمین تا قدم گذاشتن روی پله‌ها با یک پای یکسان گسترده شود.

علائمی که از سفری در آینده خبر می‌دهند

عده‌ای باور دارند که علائمی از سفر آن‌ها در آینده خبر می‌دهد. برای مثال خارش پا نشانه این است که در آینده به سفر خواهید رفت و یا یافتن عنکبوتی که از تار خود پایین می‌رود نشان دهنده این است که سفری نزدیک در انتظار شما خواهد بود.

خرافات سفر در دریا

سفر در دریا‌ها خرافات زیادی را با خود به همراه دارند. اعتقاد‌ها بر این است علاوه بر اینکه  اسم کشتی که با آن سفر می‌کنید مهم است، بدون نام بودن آن هم بد شانسی زیادی برای شما خواهد داشت. سفر کردن با کشتی که نام آن با A به پایان می‌رسد بد شگون است که به غرق شدن دو کشتی بریتانیا و لوئیزتانیا در طول جنگ جهانی دوم مربوط می‌شود.

مقاصدی که شانس می‌آورند

اگرچه هدف کلی سفر این است که از مقصد خود لذت ببرید، اما برخی مکان‌ها خرافات خاص خودشان را دارند. اگر در روم هستید و در فواره تروی سکه‌ای بیندازید، به معنای این است که روزی دوباره به این شهر باز خواهید گشت. در آمریکا هم خرافات مختص به آنجا وجود دارد. آن‌ها معتقدند که اگر به شهر اسپرینگفیلد در ایالت ایلینوی می‌روید، لمس دماغ لینکلن روز خوبی را برای شما رقم می‌زند.

اعداد بد شگون

علاوه بر عدد سیزده، شماره‌های دیگری هم به دلیل ارتباطشان با فجایعی که قبلا به وجود آمده نحس هستند. بسیاری از خطوط هوایی از گذاشتن اعداد ۶۶۶ و ۹۱۱ به دلیل مسائلی که به این اعداد مربوط هستند، روی هواپیماهایشان اجتناب می کنند. علاوه بر این، این شرکت‌ها شماره هواپیما‌های تصادفی را از لیست خود حذف می‌کنند تا خیال مسافران خرافاتی راحت شود.

منبع:MapQuest

انتهای پیام/