به گزارش پایگاه خبری نشان :

باشگاه خبرنگاران جوان، مادر «یاسین محمود» پسر بچه ۹ ساله‌ای که در بدو تولد ناشنوا بوده، قصه جالب زندگی فرزند خود را تعریف می‌کند.

او می‌گوید که وقتی پسرش به دنبال آمد ناشنوا بود و دکتر‌ها معتقد بودند که او درمان نمی‌شوند، اما به حرف چند دکتر اکتفا نکرده و برای درمان فرزندش دو سال در قاهره و دو سال در اسکندریه ساکن شده و سرانجام پس از چهار سال تلاش برای یافتن راه حلی جهت درمان پسرش دکتری را پیدا می‌کند که موفق می‌شود در عملی جراحی سمعک دائمی برای این کودک نصب و قدرت شنوایی را به او بازگرداند.

این پسربچه که پس از چهار سال نخستین کلمات را می‌خواهد بشوند و حرف زدن بیاموزد موجب شد تا مادرش به سمت تحصیل رفته و ابتدا دیپلم آموزش عمومی و هم اکنون به مرحله کارشناسی برسد؛ وی هم اکنونا درباره مشکلات ناشنوایی تحقیق می‌کند و فرزند خود را به عنوان نمونه‌ای برای جامعه مطرح می‌کند.

یاسین محمود که علاقه بسیاری به آشپزی دارد و کلمات را از طریق این کار یاد گرفته، با اصرار وارد مراحل یادگیری این مهارت می‌شود و علی رغم سن کمی که دارد می‌تواند چند نوع غذا و شیرینی تهیه کند.

او یکبار اتفاقی از پیتزا درست کردن خود فیلم می‌گیرد تا ادای سرآشپز‌ها را در بیاورد، اما می‌بیند که این کار را خیلی دوست دارد و با ایجاد صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و درج فیلم‌های آشپزی خود در آن به شهرت دست پیدا می‌کند و هم اکنون چند هزار دنبال کننده دارد و به کوچکترین سرآشپز مصر تبدیل شده است که در مناسبت‌های محلی مورد استقبال مردم و تشویق و تکریم قرار می‌گیرد.

پشتکار وصبر والدین این پسر بچه مصری بالاخره به نتیجه می‌رسد و تحمل سختی‌ها آینده‌ای بهتر را برای این کودک رقم می‌زند.

gYNOULBvA20m

rQNmmqxc3cBj

UwSNnngudA1s

qVqI9pjrFE2j