به گزارش پایگاه خبری نشان :

فارس: «مصطفی علمی فرد» تهیه کننده سریال «شهید شهریاری» گفت: تقریبا نزدیک به ۳۰۰ دقیقه از سریال را مقابل دوربین بردیم و حدود دو هفته است که از زنجان به تهران آمدیم و در شهرک سینمایی غزالی مشغول به کار هستیم و بخش های مربوط به دهه ۶۰ و ۷۰ را ضبط می کنیم.

وی ادامه داد: بخش های مربوط به زنجان که برمی گشت به کودکی،‌ نوجوانی و بخشی از جوانی شهید شهریاری به پایان رسید و هفته آینده نیز تصویربرداری در دانشگاه شهید بهشتی را آغاز خواهیم کرد و یک ماه در آنجا مشغول خواهیم بود. 

ShmgHO7dleql

علمی فرد با اشاره به تصویربرداری در شهرهای دیگر ایران نیز گفت: به این دلیل که فیلم نامه در حال بازنویسی است، هنوز شهر مورد نظر مشخص نیست اما قطعا دو یا سه شهر دیگر مثل شیراز و ... نیز از لوکیشن های ما خواهند بود.

این تهیه کننده همچنین افزود: در دو روز آینده مهران رجبی، افسانه ناصری و اغلب بازیگران زنجان بازی شان به پایان می رسد و البته اردشیر رستمی، شهرام عبدلی و سیروس همتی که تا ده 80 در سریال حضور دارند هنوز بازی شان تمام نشده است.

n1UUhuiC7w9a

وی درباره بازیگران جدیدی که قرار است در این سریال بازی کنند، بیان داشت: تعدادی بازیگران جدید داریم که قرار است به سریال افزوده شوند و بازی شان بزودی شروع می شود. سپیده خداوردی در نقش خانم دکتر قاسمی همسر شهید شهریاری و کاوه خداشناس نقش شهید شهریاری را بازی می کنند که هنوز بازی شان شروع نشده است.

این تهیه کننده درباره اینکه آیا برای انتخاب بازیگر نقش شهید و همسرشان با خانواده این شهید مشورت کردید؟ و تائیدیه گرفتید؟ گفت: بله این کار را کردیم اما نکته مهمی که وجود داشت این بود که این بازیگران بیشتر در نقش های مثبت بازی کرده باشند،‌علاوه بر این نزدیکی چهره،‌ نوع بازی و البته رضایت همسر شهید نیز برایمان مهم بود که با توافق همدیگر توانستیم به این جمع بندی برسیم.

وی درباره قطعی شدن نام این سریال نیز بیان داشت: تا به حال نام های «میراث مجید» و «صبح آخرین روز» به طور موقت روی سریال گذاشته شده است اما هنوز نام قطعی آن مشخص نیست و ترجیحمان بر این است که سریال «شهید شهریاری» نام برده شود.

ZCoEKPlAZOOX

نقش شهید شهریاری در این سریال در ۵ برهه به تصویر کشیده می شود و به همین خاطر ۵ بازیگر مختلف در قالب این نقش قرار گرفته اند. سن ۵، ۸، ۱۳، ۱۸ و ۲۳ سالگی تا ۴۶ سالگی هر کدام بازیگران مجزایی دارند. فرحان فرحناک بازیگر این نقش از سن ۱۸ تا ۲۳ است و کاوه خداشناس بعد از ۲۳ سالگی را ایفا می کند، همچنین بازیگران کودک و خردسال و نوجوان نیز از بومی های چهار محال و بختیاری و قم و تهران انتخاب شده اند.

بنا بر این گزارش، این سریال در ۳۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای بروی آنتن خواهد رفت و داستان آن از صبح روز ترور شهید شهریاری آغاز شده و به گذشته برمی گردد و ۴۶ سال زندگی او را روایت می کند.

شهید دکتر مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی و از دانشمندان هسته‌ای ایران بود که در سال ۱۳۴۵ در زنجان متولد شد و در هشتم آذر ۱۳۸۹ توسط رژیم صهیونیستی و با همکاری اطلاعاتی منافقین در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید.

IZuURu3zgyIP

 مهران رجبی، زهرا سعیدی، میرطاهر مظلومی، اتابک نادری، سیروس همتی، حسن اسدی و بازیگران بومی زنجان در این سریال به ایفای نقش پرداختند.

در این سریال اردشیر رستمی پدر شهید شهریاری، شهرام عبدلی دایی شهید، سیروس همتی برادر شهید و مهران رجبی در نقش مش باقر پدربزرگ شهید شهریاری را بازی می کنند.

حسین تبریزی کارگردانی این سریال را به عهده دارد. نویسنده حسن عطارها و فاطمه حیدری است و با مشارکت سازمان انرژی اتمی و استانداری زنجان تولید می‌شود.

 

سپیده خداوردی متولد اردیبهشت ماه 1360 بوده و دارای تحصیلات ادبیات نمایشی و کارشناسی مهندسی معدن از دانشگاه آزاد اراک می باشد.

او یک برادر کوچکتر از خودش دارد که متولد 63 است و مهندسی معدن خوانده ولی شغلش نقاشی و مجسمه سازی است .

همسرش امین نظری است و یک پسر به نام سانیار دارد.

xTCy5DdItuhFنوازندگی سپیده خداوردی:

سپیده خداوردی در مدرسه موسیقی زیرنظر وزارت ارشاد درس خوانده و در ضمن خداوردی 11 سال سابقه فعالیت در زمینه موسیقی دارد و نوازنده ارکستر ملی است.

سپیده خداوردی بازیگری را با مجموعه “بچه های خیابان” همایون اسعدیان آغاز کرد. وی در فیلم ها و سریال های متعددی مانند:“ایستگاه بهشت” به کارگردانی نادر مقدس، “ قهوه اسپرسو” به کارگردانی رضا بهشتی، “یک گوشه پاک و پرنور” به کارگردانی علی موذنی، “گیلعاد” به کارگردانی حسین سهیلی زاده و … به ایفای نقش پرداخته است. او با بازی خوبش در سریال گلرخ طرفداران زیادی پیدا کرد. داستان دختری به نام گلرخ است که دوست دارد با مرتضی ازدواج کند ولی پدر و مادر او به ازدواج رضایت نمی دهند، گلرخ با پافشاری بسیار بالاخره آن دو را راضی می کند. مرتضی به پیشنهاد گلرخ ادامه تحصیل میدهد. 

 هم اکنون شاهد بازی او در سریال آوای باران هستیم که هر شب بجز روزهای پنجشنبه و جمعه از شبکه سوم سیما پخش میشود. داستان این فیلم درباره مردی به نام طاهاست که همسرش را از دست داده و یک دختر به نام باران دارد. طاها از مرضیه(سپیده خداوردی) خواستگاری میکند ولی در جریان داستان طاها راهی زندان میشود و پس از بیست سال دوباره باز میگردد و عشقش به مرضیه وارد جریان تازه ای میشود.

فیلم شناسی سپیده خداوردی

سپیده خداوردی در سینما

  •     پیمان                (1390)
  •     قهوه اسپرسو     (1387)
  •     ایستگاه بهشت   (1385)

سریال های تلویزیونی سپیده خداوردی

  •     آوای باران          (1392)
  •     عصر پاییزی        (1392)
  •     پروانه               (1392)
  •     به خاطر مونا      (1391)
  •     از یاد رفته         (1390)
  •     گیلعاد              (1388)
  •     بچه های خیابان (1382)

تله فیلم سپیده خداوردی

    یک گوشه پا و پر نور (1387)